En dag på det blå

En tripp till Danmark var inplanerad med ett par kompisar. Frågade TaP om hon ville hänga på. Sagt o gjort. Innan 9 hade vi fått in den första TRADITIONELLA ölen. Även denna gång sitter vi o snackar om detta fenomen.  På annan plats än en eller flygterminal så skulle man inte ens tänkt tanken att ta en öl kl 9 på morgonen. 

image

Totalt var vi 8 styck i gänget men på vägen över var vi lite utspridda eftersom vi inte fick tag i ett bord som vi fick plats på. 

Väl på Danmarks mark…. gick jag Jazz, TaP av o gick o åt ( de andra gick bara av o på igen o tog bord till oss)  Fredrikshamn var sig likt men då vi hade så bråttom så tog vi typ 3e restaurangen. O jäkla vilken tur vi tog den.  Lite mindre folk vilket gjorde att vi hann få in maten i tid o sen springa tillbaka till båten.  O vilken mat sen.  En av de bästa hamburgare jag ätit.  Jäkla va gott. 

image

Inredningen var dessutom snygg..  fastnade för denna.  Min favvobil

image

image

Tillbaka till terminalen. Hajade till på denna tavla som satte där. Första jag ser är ett par där mannen satte på kvinnan bakifrån. . Vid sidan om en Giraff. Ehhhhh?  Sen kollar jag en gång.  Inte alls nån som sätter på nån alls. … undra om det kanske jag som e galen istället för min tanke om vad som rörde sig i konstnärens huvud.  Haha

image

Sen den långa gången tillbaka till båten .. Suckarnas bro.

image

På väg hem var det dags för shopping. Det jag hade tänkt köpa köpte jag. Öl, rosévin o sprit.

image

Kollade även på nya solbrillor men hittade inga som jag gillade. Något som jag gillar mer är Edblads. Så ett armband fick följa med mig hem. 

image

Vi tog taxi hem där Junior mötte oss som bärhjälp (2 av plattorna öl var ju hans o han skulle på fest. Haha)

Väl hemma så tappade vi upp ett bubbelbad o istället för alkohol i glasen så blev det bubbelvatten.

En fin dag.

Idag däremot är det jobb för Jazz o tvätt för mig. .. beroende på hur lång tid det tar… kan bli en vända till köpcentret o shoppa lite nya kläder. Kanske. Ev. ☺

One thought on “En dag på det blå

  1. Mysigt! Och fick ett gott skratt åt tavlan 😀 😀 😀 Mannen ser ju jefligt glad och nöjd ut, Hahahaha … och sketans snyggt armband!
    Ha en skön Söndag. 🙂

Kommentera

