En söndag i maj.

Jag startade med tvätten imorse och när jag var klar så tog jag bussen till mitt köpcenter. Kände att jag behövde lite egentid. Egentid som är MIN. Vet inte varför jag gjorde det, men jag gick in på H&M. En butik som jag sällan är in på. Hittade linnen. Var ute efter lite nya sådana och när jag hittade sådana i butiken. För 49 kronor så jag köpte 4 stycken. En vit,svart,grön o vinröd. Förbi Kappahl sedan där jag köpte nya underkläder.. på rea förstås. Sen om på Cassels…. där jag hittade en klänning. En klänning som från början kostade 299 men med rabatt och sedan poäng på medlemskap hamnade på 189 kronor. Dagens klipp. Den gör sig inte på bild dock.

image

Väl hemma så mötte jag Jazz som kommit hem från sin arbetspass. Han och Junior gick iväg till affären och när de kom hem så fick jag ett morsdagspresent från junior.

image

Efter middag o kaffe på balkongen så bestämde jag mig för att beställa tågbiljetter till årets Powemeet. Jag och Jazz tänkte ju åka upp o hälsa på Sol o hennes Viking.

När de var beställda o betalda så skickade jag ett inlägg på FB om att biljetterna är bokade. Fick ett sånt jäkla bra besked då. Min allra bästa barndomsvän ( som jag träffat 1 ggn på de sista 30 år) skall gifta sig på Powemeet. Fan va häftigt. Skall absolut se till att vara där då.

Lite senare fick jag ett sms från Göteborgs auktionsverk, att jag haft vunnit en av mina bud.

Som prydnad hade jag tänkt. .. I köket. Nu skall jag bara hämta dem.

image

3 thoughts on “En söndag i maj.

  1. Ska bli så himla kul att träffa dig och din Jazz igen!
    Snygg klänning! även om den inte gör sig så bra på bild när den hänger på sin galge. 😀
    Kram

Kommentera

