När någon verkligen vill….

Idag så ringde den kvinnan från rekryteringsbolaget som jag hade tackat nej till för ett jobb för ett par veckor sen. När det var omgående start.  Hon ringde angående en annan tjänst.  En kvart senare berättar hon att det finns fler intressanta personer men de skulle kalla in 3-4 personer. Att jag skulle få antingen ett samtal eller mail beroende på om jag var en av dem.  Inom en vecka skulle de ta beslutet.  En timme efter att vi lagt på ringer hon upp igen.  De vill träffa mig nästa vecka.

Tjänsten bestående av det jag är bra på, tillsammans med lite mer administration. Det jag själv efterlyser idag. 

Jag ber om ledigt några timmar hos min chef.   En stund senare ringer rekryteraren och vill boka om tiden. Till en tidigare tid.  Fine.

Jag har pratat med några kollegor denna dag. Folk vill inte bli av med mig.  Folk som jag respekterar. Som betyder nåt. 

Jag har meddelat min chef att jag skall meddela mitt beslut imorgon. Och idag vet jag fortfarande inte vad jag kommer säga.

I bilen på väg hem ringer försäljningschefen. Han som faktiskt såg till att jag hamnade på detta företag. Han som varit försäljningschef där jag jobbade förut.  Han ville prata om vad som hänt.  Att han ser och tror att allt kommer lösa sig med tiden. Men han förstår min tvekan för detta.  Han pratar öppet om hur oroliga de är för hur min avdelning kommer bli i höst.  Min kollega som tog pappaledigt nu under 5 månader.  Att han tror att han kommer söka sig vidare.  Jaja. Min tanke är då att det är ju jäkligt lägligt att varsla mig o ge mig en deal.  Sparka o erbjud ett vikariat. 

Som jag känner nu är att de faktiskt inte erbjuder mig något. Det kostar dem inget.  De tjänar mer på detta än jag gör.   Jojo att jag får gå på direkten. Men det vanligaste är ju att Det är en månad fram. Bara för att ETT Jobberbjudande handlade om pronto så behöver det jag vill ha till slut ändå inte är ett sånt. 

Som sagt.  Är ännu inte klar på vad jag vill. 

Kommentera

