Jag vill att du skall veta. ..

Idag var det alltså dags för Unionen att komma till jobbet för att börja med jobbet att få min anställning att upphöra.

Mitt i mötet så fick jag frågan om jag kunde komma upp en sväng till konferensrummet. HR o VD går ut och lämnade mig där. Representanten för Unionen ville snacka lite med mig. Dubbelkolla att jag gjort det som de berättat. Att jag tackat nej till vikariatet.

Han sa att han står på Min sida men ville kolla först innan han går vidare. Men säger även….. Måste bara säga Ia att de pratar BARA gott om dig och de poängterar verkligen att de vill ha dig kvar.  Svarar att jag vet det men att det känns bra att de tänker så… jag vill verkligen inte sluta under dålig känsla. Jag gillar ju trots allt företaget. Eller snarare de som jobbar där.  Vill bara inte jobba kvar där. 

Det som gjorde det ännu lättare att förklara för honom igen… var att jag fick ett samtal från Göteborgs Stad.. om ett jobb o de vill träffa mig denna vecka.  Fick preliminärboka för att sedan återkoppla efter att jag pratat Med min chef för att säkerställa att jag kunde sticka iväg på detta. 

Senare på eftermiddag får jag ett mail från ytterligare ett annat jobb jag sökt… jag gått vidare i processen där. 2 olika tester har jag fått uppgift att göra… hur förvirrad blir man inte när det visar sig att första testen var 35 frågor med typ sånt här. 

image

35 frågor med detta och sedan ett efterföljande test på 200 frågor. Jojo.

Jag blev inte utkastad dock utan fick svaret att de kommer återkomma om testet och ev. fortsättning av rektyteringen.

Sa jag att det var lågsäsong på ”söka jobb fronten”??

4 thoughts on “Jag vill att du skall veta. ..

  1. Haha, fick också ett mail förra sommaren med en jädra massa frågor med siffror, ”vad ska stå i nästa ruta” yadi yadi förra sommaren… har fortfarande inte läst det svarsmailet om hur det gick… blev ju ändå anställd. …

Kommentera

