En produktiv fredag

Slutade lite tidigare idag och istället för att sätta mig o inte göra nåt så startade jag upp helgens tvättande redan på fredagen.  Städade lägenheten då Jazz jobbade över lite så han kom hem sedan till ett rent hem.

Idag testade jag min nya svabb. Jag har ju de sista åren jobbar med städprodukter på ett eller annat sätt. Man har ju lärt sig något genom åren.  För flera år sedan slängde jag min ”minisvabbset” och införskaffade en annans sorts mopp. Den plana sorten.  Minisvabbset gör man ju egentligen inte rent.  Man ”målar” golven med smutsigt vatten, som ofta är utblandat med för mycket medel. För handen på hjärtat.  Hur ofta tvättar man den moppen, eller byter ut den.  Nästa sak är att man använder alldeles för mycket vatten och låter därför det smutsiga torka in i golvet. Och har man trägolv så är det ännu värre.

Så igår så bytte jag ut min vanliga plana mopp mot min nya mopp (vändbar) med skaftet med spraymunstycke.

image

image

Mina FINA trägolv ser  alldeles ypperliga ut.  Välmående.  Och så skall det fortsätta   Man skall ta hand om sitt hem.

Herregud. När blev denna blogg en städblogg?  Haha

Nej.  På alkoholen istället.  2 glas rosévin o Fanta blev det.  Den första tog jag tillsammans med Junior som var hemma. Kvalitetstid mellan mor o son.

image

Andra glaset togs med Jazz som hade kommit hem.  Trött som fan blev man.  Han somnade sedan på soffan medans jag kollade på tv.  En kvällskaffe på vår balkong var det sista jag gjorde innan jag hoppade i säng. 

image

Nu lördag. …. o vad skall man då hitta på

2 thoughts on “En produktiv fredag

  1. Du kan få komma hem till mig och rensa ogräs 😀

    Nämen, det låter som att din tillvaro är rätt behaglig trots omständigheterna. För mig som inte behöver vara direkt drabbad låter jobbsituationen som lovande, även om det förstås är skönt att ha allt ordnat. Håller tummarna för att det ska bli precis som du vill.

  2. Tack för det tipset om den golvmoppen … ska hålla utkik efter. 🙂
    Och härligt med lite balkonghäng. 🙂

Kommentera

