Slapp lördag

Lördagen var bara lugn. Inga större planer förutom att vi skulle åka förbi utförsäljning på NewBody. Väl där vänder vi då det har kö som fan att komma in.  Inte värt det liksom

Hem igen trots att Jazz frågade om Frölunda Torg. Pank och ”eremit:ig” så lockade hemmet mer. Vi tog fika ute i trädgården och jag förklarade lite mer hur det känns. När man sitter i telefon 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan så vill man ha lugn runt sig. Vet att han egentligen förstår men ville ändå påtala det igen. Att det finns en anledning till varför jag ibland är så där ”tråkig”

Han började fixa med maten o jag bestämde mig för att det är dags för att börja med en bok. Jag har en benägenhet att köpa böcker som passar för stunden men hinner kanske inte börja den då… för att när jag sedan känner för att läsa inte känner för just den boken jag har liggandes.  Så bland annat hade jag dessa som jag köpte på Darlingen favvobokhandel. Science fiction bokhandeln. Valde Kepler denna gång. Lite olikt det de skrivit förut.

image

På kvällen så hade Jazz köpt räkor åt mig. Gott gotti gott gott.

image

Blev så lycklig när jag såg att en av mina orkidéer hämtar tillbaka livskraften när de fått flyttat in i badrummet där luften är mer fuktig. Vårt övriga hem är nog luften äckligt torrt för det är få blommor som trivs ypperligt. Måste hitta alternativ som trivs här. 

image

Kommentera

