One down.

Då har jag betat av intervjun för idag och om jag får det jobbet så får jag en stilig Chef, en ung sådan men stilig.  Jag var 15 minuter för tidig o blev insläppt av kvinnan som höll i rekryteringen, fick ett glas vatten o fick sätta mig o vänta en stund.

In i konferensrummet o de börjar pumpa mig. Vanligtvis är jag ju inte så nervös pga sånt här. Jag vet att jag kan mitt jobb. Men detta var lite mer annorlunda då jag fick fler frågor som började ”kan du säga en incident där du….”  Sånt är ju skitsvårt.  Får försöka komma på några tillfällen där jag har en berättelse för hur ett ärende kan fungera. Som skall vara så pass tydlig så den kan användas i fler olika branscher.  Sen fick jag 2 papper där jag skulle skriva ett svarsmail och ett svar på telefon.  Baserat på bilproblem då detta är kundtjänst för bilindustrin. Som tur är hade jag redan flaggat för att jag har noll kunskaper när det gäller bilar.

Lite mer än en timme efter att vi startat så blev jag utsläppt med info att de skulle höra av sig inom en vecka om detta. Kändes bra men vad vet jag?

Löneanspråket ryggade de inte ifrån, 2000 i friskvård, kollektivavtal, förskottssemester var typ sånt jag fick reda på.

Fick även veta vart exakt det låg.. granne med stället där jag brukar byta däck. 2.8 km.  Med cykelväg dit.

Kollade nätet om hur cykelvägarna såg ut och fick ut ett diagram för hur den är.  Rätt okey till jobbet tycker jag allt.  Ett par uppförsbackar i början som knäcker när man är nybörjare. Men nybörjare är man ju inte länge. 

image

Sen ringde från stället där jag var i fredags. Företaget som dissat 2-3 alternativ innan mig var intresserad av att träffa mig. På torsdag. 

Sen ringde det nyss en person från ett annat ställe. Hann inte ta det dock.  Även det ett rekryteringsbolag.  De får ringa upp igen.

One thought on “One down.

Kommentera

