Själsligt trött

Är så förbannat trött.  Trött så att ögonlocken ständigt hänger. Har grävt rejält i Varför och är rätt övertygad om att det handlar om att detta börjar ta ut sin rätt. Mitt ständiga klappa mig själv på axeln och intala mig att jag mår så bra, att jag inte är orolig inför framtiden, att jag är färdig med min arbetsplats, att jag skall vara ”the better person”  och inte vara bitter. 

Man är inte mer än människa och det är troligen min kropps sätt att tala om att jag inte är 100%

Hela helgen har jag fått gå och ta mig flera tupplurar per dag. Ständigt trött.

Så jag började arbetsveckan att vara hemma.  Vad skall de göra – sparka mig?

Idag skall jag dock på intervju.  Skall försöka göra mig fräsch och alert. Hur fasiken  skall jag lyckas med det känns det som nu.

2 thoughts on “Själsligt trött

  1. Det har varit ett tufft år för dej, och jag förstår och känner igen din känsla och trötthet så väl. Tror vi alla kommer till en punkt där det bara säger stopp. Kroppsligt. Och jag har under de senaste åren äntligen fattat att det är helt ok att inte göra ett skit en två dagar. Att inte bry sig om saker blir liggande (även om jag kan störa mej som fan) Kroppen säger ifrån och den behöver vila. Håller alla tummar för att du får ett av de jobben, och att det inte blir för tufft, stressmässigt. Puss och kram.

Kommentera

