Sommarkänslan uteblir.

Jag vet att det faktiskt varit en hel del sommarväder redan men på något konstigt sätt så är min kropp o själ inställd på att det är typ vår. Att det är midsommar i ankommande gör inte saken lättare. Ännu en midsommar i regnets tecken? Häromdagen när jag kollade var det sol precis hela dagen. .. Idag detta

image

Jag lägga mig o skrika ”jag vill ha SOOOOOOOOOOOOOOL”
Hur svårt kan det vara liksom. Hur ofta har vi fint väder midsommarafton egentligen?

Skall fira den nära havet tillsammans med vänner.  Det är en väninnas ”släkthus” som hon har tillgång till just midsommarafton . Vi har ju varit en gång innan,  då hon och hennes sambo skulle förlova sig. Som jag o Jazz fick vara med då de var med när vi slog slag i saken.  Den gången däremot stannade vi inte trots att vi hade fått plats. Huset har många sängplatser, stor familj. 

Men tillbaka till vädret.  Jag har ju köpt sommarklänning och allt. Blir att ta med sig regnkläder alltså.

Vädret idag…. trumvirvel….. Mulet.  Såklart.  Skall träffa en annan väninna på stan för lite mat o några öl. Skvaller skvaller. 

Nåt annat som stör just nu är semester.. jag hade ju innan bokat semester 30-32. Vi har ju bokat en tripp till Tallinn måndag vecka 30.  O nu verkar det som att min uppsägning kommer innebära att min första arbetslösa dag blir just…. första måndagen vecka 30.  Suck. Och med tanke på att det ännu inte finns ett jobb så måste jag ju anmäla mig till arbetsförmedlingen den dagen. Har kollat deras hemsida för att se hur man gör. Man behöver ju inte gå dit, utan man skriver in sig online för att boka tid med  någon där sedan. O planera något dessa veckor 30 o 31 då Jazz har semester kan sätta pinnar i hjulet big time.

Fan.  Blir nog ingen Tallinnresa. Som tur är har jag bokat med avbokningsskydd. Kommer bli en spontansemester för oss istället. 

3 thoughts on “Sommarkänslan uteblir.

  1. Ska ni åka tidigt på dagen? Annars är det väl bara att stå på låset hos AF på morgonen? Inskrivningen online är bra, det reducerar en massa tid på af, men man blir inte registrerad som arbetssökande förrän man varit där fysiskt. I alla fall var det så för något år sen.

Kommentera

