Denna helg o nästa……

Igår fick jag träffa min vän som jag inte träffat på nästan två år. Helt galet vad tiden går. Vi var överens om att det inte får ta så här lång tid igen.

Hittade ett ställe som gör RIKTIGA Strawberry Daiquiri. På riktiga jordgubbar. Men hennes Mojito var mycket godare. 

image

Vi pratar om skillnaden på om man är i förhållande eller singel, när det gäller högtider. Hur hon sa att nu när hon är singel inte får inbjudningar till fester som hamnar på högtider. Nu hade hon valt att jobba midsommar annars hade jag bjudit med henne till vårt firande (ja o kollat innan med de som håller i festen innan förstås)  Jag tycker att man absolut skall bjuda med de som inte har en självklar plats annars. 

Har suttit i messenger lite och förberett midsommar, vem som skall ta med sig vad. Blir nog bra detta.  Mycket mat, dryck o en jäkla massa skratt räknar jag med.

På en plats där det finns ”traditionellt” firande. Med lotteristånd och sånt.  Vid stranden.  Så nu behövs bara att det blir uppehåll. Vill kunna gå i sommarklänning utan regnkappa och stövlar. Jag har ju fasiken inga stövlar. Bara sådana där grööööööna vanliga.  Får nog införskaffa färgglada sådan. Så det passar klänningen.  Haha.

Just nu står det så här.   Enligt värdinnans app.  Min app säger regn men betydligt varmare.  Haha. Jaja. Fler dagar kvar.

image

Ännu fler dagar är det innan vi intar Ullevi. Måndag 27 är det dags att se Springsteen igen. Har precis suttit o försökt hitta bord innan. För lite mat. Det var en utmaning vill jag lova.  Men nu finns det ett bord bokat i alla fall.  En plan finns.  ☺

2 thoughts on “Denna helg o nästa……

Kommentera

