Are you ready for a swedish house party?

Igår var det dags. Regnet låg i luften men vem brydde sig liksom? (Okey, vi hade sittplatser under tak ☺)

Det kändes rätt logisk start på konserten med hans fråga till publiken. ”Are you ready for a swedish house party?” …. och sen hamna i ett jublande ”Let it rain”

image

Jag har alltid sagt att Bossen inte gjort en enda dålig låt men visst finns det låtar som jag gillar mindre än andra. ”Born in the USA” är till exempel en låt som jag lyssnar väldigt sällan på.

Bland den bästa ikväll var snarare en trio. När låtarna ligger i varandra. ”I’m on fire”, ”Tougher than the rest” och ”Because the night”. I WAS IN HEAVEN. Så glad att ”Tougher” fick en plats i kväll. Jag är en av dem (få?) som faktiskt älskar ”Tunnel of Love” skivan.

image

Ljudet var ibland inte den bästa, tänkte att det kanske hade med mitt strulande öra men fick höra av mina ”medresenärer” efteråt att de märkte av det med. Det märktes inte när han kör de lugnare låtarna. Gåshud x oändlighet när han kör igång ”The River”

Snipp snapp snut… så var sagan slut…. o vilket avslut.

image

”Tenth Avenue freeze-out”  Avslutet för att ära Clerence Clemons. The Man,-The Legend. Man får tårar i ögonen o inser ännu en gång hur stor jäkla del han är var. Visst. Hans släkting har tagit över saxofonen och han är duktig men han spelar saxofon. Clarence- han VAR saxofonen.

Innan han släpper iväg oss så levererar han sig själv med sin sångröst,sin gitarr och sitt munspel. ”This hard land”

Vi går ut i sommarnatten och jag får lägga till ytterligare ett möte med min husgud. Nöjd, mycket nöjd.

2 thoughts on “Are you ready for a swedish house party?

  1. Var där båda kvällarna. Hade skitplatser på lördagen, mycket bättre men inte bra på måndagen. Jag tyckte att de hade en enorm spelglädje på lördagen, man kunde riktigt se hur de fullkomligt älskade att spela. Tyvärr kunde jag inte se samma glädje på måndagen.

    • Smaken är väldigt olika förstår jag. Det de flesta sagt som gått båda gångerna är att spellistan var mycket bättre på måndagen. Jag är glad att jag fick höra ”Tougher…” i alla fall. ☺

Kommentera

