Beslutet.

Den sista tiden har jag ju varit oerhört stressad, inte bara jobbmässigt utan mer personligt med. Allt har spridit sig.  Har pratat med Jazz om det då det är han som får känna av det.  Så att säga

Att min gräns är nådd, 3 arbetsbyten på lika många år och sedan kicken på stället där jag hade tänkt stanna. Stressen över att ännu en gång  behöva ut på arbetsmarknaden. Stressen över det hysteriska situation på jobbet nu  (vilket gör det iofs lättare att ta att lämna sen för vem fasiken vill/kan jobba under den pressen)

Fick en tankeställare igår när jag ändå slutade en timme tidigare (började med sommartid igår) och fick sitta och vänta i 25 minuter på Jazz. Hans kompis skulle komma förbi oss kl 6 efter att han slutat jobbet för att låna duschen. Vi skulle komma ner på stan i tid för att INTE missa starten med Springsteen. Blev nästan gråtfärdig av stressen. Ville helst bara hoppa ut bilen o låta de andra lösa sitt själv. När man sedan gick som det gick. Vi var där långt innan det började och vi fick vänta in alla som kom i tid. Blir arg på mig själv att jag stressar mig för sånt som jag inte behöver.  Vi var inte ens i närheten att missa något.

Det fick mig alltså att prata med Jazz om detta. Hur mycket jag behöver semester, time off från mitt stressade liv. När min egentliga semester sätter igång så kommer jag istället börja mitt liv som arbetslös. Förhoppnings väldigt kort men ändå.  Räknar med att stressnivån kommer stiga eller bytas ut mot den jag har idag.   

Jag sa därför att jag skall skriva in mig och fortsätta söka och ansöka jobben som jag vill ha.  MEN Jag skall även se till att UNNA mig semester. Att tänka semestersysslor med Jazz. Skall försöka förbjuda mig för att känna stress för min sits.  Ekonomiskt behöver jag ju inte oroa mig. Visst 7 dagars karens men jag har ju semesterlön.  Skall ju i alla fall inte bli stressad av ekonomiska situationen.

Nej. Nu skall jag räkna ner till ett mindre stressad jag.

Börjar med bigarråer.  Bigarråer är bra för själen.

image

One thought on “Beslutet.

Kommentera

