Shopping. Oxå en syssla….

I söndags var jag o Jazz till Frölunda torg för att shoppa lite.  Han fick med sig x antal kassar o jag nada. Ännu en gång så är jag förundrad hur svårt det är för mig att shoppa när jag har någon med mig.  Han gillar att shoppa och har aldrig någonsin stressat mig när jag rumstrerar bland plaggen men känner att jag själv blir stressad av att ha någon med mig. 

Jag gillar dessutom röda lappar o börjar alltid där, med det inte sagt att jag bara köper sånt men utgår därifrån. 

Jag har de senaste månaderna varit ute efter ett par mönstrade byxor, ett par ”finbyxor” och en vanlig enkel rak långkjol.  Har gått bet på det varje gång.

Bestämde mig ju för att ta bussen till mitt köpcenter närmast och kolla runt lite. ( är ju ledig idag  ☺)
Fick med mig några kassar. 

image

Mönstrade byxor som jag blir mer och mer nöjd med… som den ”rädd för färg och mönster” jag är…. så var detta lite mitt emellan.  På rean.

image

Behöver egentligen ingen top… förutom att jag verkligen älskade denna FÄRG…  Japp ni läste rätt…. färg för Ia. Även denna på Rea.

image

En långkjol…. o jag har sökt tamejfan ÖVERALLT efter en sådan. De enda jag hittat innan är varianter med sprund upp till… Jojo.  Inte denna dock. .. Även den på Rea.

image

Hittade även ett par finbyxor. Funkar alla årstider detta.  Problemet innan har varit att jag med min ”omfång” runt höfterna bara hittat tantbyxor.. som dessutom blir för korta då jag är rätt lång dessutom.  Dessa satt som gjutna. Syns lite dåligt. Finns ett ”knytskärp” till dessa med som extra touch. Även dessa på Rea.

image

Sen är det ju detta med skor. Både älskar o hatar skor.  Hatar dem för att det är svårt att hitta skor som funkar på mina fötter.  Har ju 41 (ibland 42)  Kan inte ha för höga klackar längre pga min vrist och helt platta gör ju att man får så förbannat ont i benen. Sist köpte jag ju ett par typ ballerinaskor med klack (vad de nu kan kallas) som jag fick på mig i skoaffären men som fan är omöjliga att få på mig hemma. Har ju försökt töja ut dem med blöta strumpor i, frystricket men inget har funkat.  Men de var ju inte dyra så det gjorde ju inget men tråkigt ändå. På Skopunkten hittade jag andra sorter nu och som är mer i tyg än ”fejkskinn” plus att den fanns i 42.  Gissar att dessa kommer bli favoritdojjorna. Sen ett par nya sneakers. Vita denna gång.  Jag har köpt svarta förut (slängde dem förra året då de inte pallade längre)  När jag slängde de svarta köpte jag nya och då fanns bara beigefärgade. Har inte känt mig lika bekväm med dem så jag hittade de vita nu (svart hade de inte i min storlek)  Billiga o bra såklart. 

X antal hundringar är avverkade o jag känner mig ändå nöjd. Fick mycket för pengarna.

Väl hemma o tvättstund nu.

One thought on “Shopping. Oxå en syssla….

Kommentera

