Ibland blir det inte som man tänkt. …. 

Iväg o skulle klippa mig….. hur blev det då? 

….. inte en milimeter eftersom hon var försenad. Hade förstått om jag var hennes sista kund för dagen….jag hade en tid 11.50 trots att de på dörren öppnade 1200. Hon öppnade kl 1150 som det var sagt men sa att det kört ihop sig. Kunde jag vänta 30 minuter.    Jag blev skitsne  (lite för spontan kanske men ändå) En vanlig jävla klippning skulle kosta nästa 700 spänn plus att jag aldrig hade varit på det stället innan.  Så nope. Ingen klippning blev det.  Slank in på ett par drop-in men det var fullbokad. Dööööööh… en lördag i juli. Haha.  Nån som.är förvånad?  

Vi strosade runt lite istället o blev hungriga. Testade nya Pinchos här i stan… gör typ allt själv. Beställ i app o hämta maten själv… men trots det rätt charmigt. Bland annat tapas bestående av svampomelett o en liten plankstek. Så gulligt.


Efter maten blev det en creme brule o en drink. … Rabarbermojito

Mätta o glada.går vi avenyn uppåt, för att kolla på det som är på alla göteborgares tunga nu…. vattenspelsspektaklet

Några få tycker det är så vackert.  Själv blir jag så provocerad att man ens använder våra skattepengar för detta. Speciellt när man ser vart den är placerad.  MITT framför vår kära Poseidon. Mycket snack har gått här med att den kostade 30 mille, men vattenspelet är bara en del av den kostnaden. Har hört en siffra på 5 miljoner för denna.  VARFÖR är min fråga istället. Med tanke på just läget. Det har dessutom blivit sånt strul o folk som vill sabotera detta dessutom att man har vakter står där för att sjasa bort folk.  Vad kostar inte den personalen? Säkert inte gratis.  Nej. Tänk vad de 5 miljonerna kunnat hjälpa någon annan del av vår stad

Väl hemma sen igen några timmar senare körde jag igång tvättmaskinen, började röja ut min garderob.  För faktum är att den var knökfull men ändå inte att ta på sig.  Ett känt problem. Slutade med 5 kassar som skall till klädinsamlingen, 2 påsar som skall slängas och 3 påsar som skall sparas.  Nu finns det massor av plats i garderoben för nytt.  ☺ 

Tvätten blev klar,  garderoben rensad o jag kunde sedan krypa upp i soffan o zappa på tv. … smaskandes på vattenmelon. Jazz tog typ 5 bitar…. jag resten.  

Det bästa med allt är att jag gjorde allt igår som jag skulle tänkt göra idag söndag, när Jazz är iväg o jobbar extra. .. så nu är min söndag helt öppen. Lovely. 

One thought on “Ibland blir det inte som man tänkt. …. 

  1. Vakterna (två på vardagar) är där för att förhindra att bla barn springer rätt ut i gatan, från typ busshållplatsen. Både poliser och vakter tillät studenter att ”duscha” i vattenspelet , men stängde av vattnet i poseidon.

Kommentera

