Liksom Simson, det sitter i håret.  

Jag har i stort sett hela livet haft långt hår, eller i alla fall aldrig kort hår. Jo förresten, jag gjorde det som många gör, kapar av sig håret när man får barn. Så för 20 år sedan var jag kortsnaggad. En gång aldrig mer.  Inte för att jag inte gillar det utan att jag inte passar I det. Jag har lockigt och jäkligt tjockt hår vilket gör att man ser ut som man har en hjälm på sig. Med hår som aldrig ligger där det ska. 
Jag har heller aldrig varit mycket för att klippa mig i olika frisyrer.  Det blir aldrig som det är tänkt, håret lever sitt egna liv. Jag var heller ingen som helst tålamod med att fixa och trixa med håret.
Jag har däremot alltid hållit på med färger. Har nog fasiken färgat i alla möjliga färger men min ungdom och när man blev ung vuxen så fanns det ju inte samma utbud som nu.  Blå,grå,grön, lila… you name it.  Jag som snart är på väg mot 50 (ett par år till dock ☺) så passar det sig inte med vad som helst.  
Detta är något som man LÄTT hade kunnat se mig i om jag vore lite yngre.  Så jäkla snyggt.  

Detta är något som jag skulle nappat på… älskar ju grönt. . Men frågan är hur snabbt den starka gröna försvinner för någon fattig grön färg.. nej tror inte riktigt jag skulle våga mig på detta.

Jag har ju lite längre hår än detta.. men gillar ”V-formad” klippning. Ser  lite lättare ut.

Tror att antingen den röda färgen eller den varianten här nedan..lite osäker på denna dock för mina lockar är inte alltid så ”kompakta” och fasta.  Vet inte hur snyggt det blir med den färgningen då.  

Att jag gillar den röda färgen är kanske inte så konstigt. … av alla färger son jag haft så var jag mest nöjd med denna röda. O här hade dem ändå börjat blekna… var ju som mest röd 3 månader innan. 


Så nu har jag bestämt mig. … eftersom det inte blev nån klippning igår så skall jag boka tid hos den frissan som jag klippt mig hos vid 1 tillfälle innan. Blev sjukt nöjd med klippningen där ( o färgen då jag hade bestämt mig för att se mer ”naturlig” igen) 

Jag skall dock iväg o köpa något nytt medel som jag fick tips av min syster. Olaplex.  Skall tydligen vara bra för att ”reparera” hår som mår lite visset.  En bra hårkur innan jag får tid hos frissan.  

2 thoughts on “Liksom Simson, det sitter i håret.  

  1. Härligt med lite färg ..jag har aldrig vågat färga mitt blonda hår ..men har behövt slinga det då det har mörknat till en mer råttliknande färg med åren. Är rädd för att jag skulle tappa färgen i ansiktet om jag färgar..det ljusa gör att min ansiktsfärg inte ser så blek ut.
    Färgen på första bilden är skitsnygg..
    Min dotter har långt hår och det blir lätt frissigt hon har någon olja som hon tar i så det blir blankt och fint.

Kommentera

