Resan i bilars o vänskaps tecken.

Vi sätter oss på bussen (till Alingsås för att byta till tåget…. banarbete) o vips är vi framme i Västerås…. möts av solen x 2.  Vår värdinna och sedan Solen på himlen. Hemma var det ju kallt och hoj tyckte nog att vi var Lite för påklädda… haha. 

Vi tar oss till city där vi betar av lunchställe och systemet innAn vi beger oss hem till dem. 

Efter ett tag dyker Vikingen Upp och massa tissel o rassel innan vi tar oss ner på stan för att ta oss an Powermeet. Likt förra hamnade vi där finbilscruisingen där platsen ät perfekt men där de nu planterat en häck… dööh  Men vi fick se fina bilar ändå. 


Lite blandat med bilar (de flesta är Sols bilder då min Mobil levde sitt egna liv.   Trött jag blir)

Jag ÄLSKAR Mustanger… den gamle sorten. Måste bara vinna en jäkla massa pengar först. 

En öl eller två innan vi går upp till stället där min barndomsvän skall gifta sig. Vi messar varandra för att jag skall veta hur lång tid det dröjer innan det är deras tur. 10 bilar innan o 3 ”vigselbås”

Men strax innan får vi kontakt då jag ser bilen hon sitter …ser henne kolla ur bilen och komma mot mig. En varm lång kram. Det har gått över 30 år sedan vi var bästisar. Från barndom till ungdom. Allt om mig visste hon o jag om henne. Jag blev rörd, mycket rörd. Hon säger att hon den sista tiden tänkt väldigt mycket på mig o jag svarar att även jag gjort det.  Att vi måste se till att hålla kontakten på mer sätt än FB. Jazz kommer fram o säger hej o vi är överens om att vi skall ses.  Jag tror att första träffen får bli bara hon o jag.  Så mycket minnen som vi skall veta av. Som tur så hade jag flaggat för Sol att hon gärna få ta kort på mig och barndomsvännen och det gjorde hon, jättefina bilder. Betyder mycket. 

Jag slås av 2 saker… hon har blivit gammal. Nu menade jag inte elakt son det kanske lät när jag yppade det när jag nämnde det för Jazz,Sol o Vikingen uran mer att då vi inte haft kontakt under åren så är hon ju den UNGA väninna. Jag har i minnet. (Vilket oxå innebär att jag blivit gammal. Haha) Sen att hon pratar med finsk brytning.. hon är finsk men jag har inget minne av hennes röst på det sättet.  Inte så att det blev fel men jag var oförberedd på det.  

Hon springer tillbaka till bilen då det blir hennes tur.  Jag är där med kameran.  Ser hennes mamma som jag går fram till… hon började gråta när jag kramade om henne…. ”ohhh…x bästa vän….” 

Hon blir gift och vi går vidare. ..  ner till ställer där vi satt förra gången. .. x antal öl o avgaser… Vi sitter där en stund innan vi beger oss hem i kvällningen. Väl hemma hos dem är jag  helt Slut. För mycket intryck eller nåt. ☺

Lördag morgon har vi bestämt oss för att ta oss ner till området där alla marknadsstånd finns. Sol har fixat picknick och vi sätter oss där. Vikingen stannar hemma då han hade lite annan för sig.  Vi sitter där o tittar på bilarna, äter GODA mackor då hon ställde sig o bakade på morgonen. Tillsammans med öl… o snackade. Jättemysigt.  ☺  Det småduggade hela tiden. .. osäkert på om det skulle börja regna eller inte. .. Efter ett par timmar har vi druckit och ätit upp allt och vi bestämmer oss för att åka hem.  Mellanlanda, packa om och äta… för mat är viktigt har vi kommit fram till ju.  Sätter oss på bussen o det börjar regna. … normalt. Tills vi kliver av bussen …. då ÖSER det ner. Det är inte långt mellan hållplatsen och där de bor men vi är dyblöta när vi kommer hem. Men gud så jag skrattar på vår språngmarsch mellan träden för att få skydd. 

Väl tillbaka så skall Sol börjar hon med  maten som den fina värdinna hon är, klart kan skall ha ordentlig mat när man inga alkohol. ☺  men innan dess har fixat hon sin egna strawberry daiquiri. Hon vet ju att jag älskar den drinken. 

Jäkligt God var den (så det blev 2 ☺) 

Och sen kom det en shot  (+ett par till). med nyponsoppa  himla god den med


Det står som spön i backen ett par timmar.  Vi umgås, en kompis till dem kommer förbi.  Jag har träffat honom både på förra gången powermeet och när vi var på Sols 40årsskiva. Trevlig dude. 

Sen börjar det sluta regna. . Men ändå väldigt ostadigt just då enligt mig o då ställer hon frågan. .. vill vi eller vill vi inte vet på powermeet igen. Säger som så att vi inte vill sabba för dem om de vill ner. Men för oss var det mättat. Powermeet ju inte bara bilar.. det är även vänskap.  O vi hade så jäkla trevligt där hemma då med prat och skratt (som man vet försvinner där nere.. ingen hör någon prata alls.. haha.. eller inte jag i alla fall då min hörsel fortfarande är under all kritik)  så vi stannar kvar.. dricker lite mer.. får en drink till som jag inte tog kort på dock.  Även den God. Yummie Yummie. 

Söndag morgon o jag vaknar pigg. Inte en tillstymmelse av känsla att jag festade dagen innan men det kan jag tacka min klokhet (den kvällen) att jag de sista timmarna gav fan i alkoholen och höll mig till vatten. Jazz fick en släng av sin huvudvärk så han tackade för sig först.  Jag Sol o vikingen satt vid köksbordet ett par timmar till efter det o diskuterade om skillnaden på män o kvinnor. Det var faktiskt fashinerande att hans tankebana överensstämmer rätt bra med hur Jazz tänker och hur lätt jag kan förstå Sol då jag kan relatera lätt till hur hon tänker.   När man ser något ut kvinnlig o manlig vinkel.  

Men tillbaka till söndagen.  En god frukost för en lunch strax efteråt för hon vill inte släppa iväg oss förrän vi fått ordentligt med mat. ☺  Till tåget o hemåt….. resandet består alltid för mig av tidning, vatten/dricka och godis. Även denna gång. 

Men resan blev lagom kul. …. AC’n funkade inte. Snorvarmt. Så.där äckligt klibbigt. … o en snubbe som inte hade duschat på länge. .. urk.  Resa till Alingsås för att sedan byta till buss sista vändan. 
Väl hemma sedan så slås man igen av.  Borta bra men hemma bäst… en jäkla tur det iofs. 
Hursomhelst.  En sjujäkla bra helg. Är så lyckligt förunnad så fina vänner.  💕

2 thoughts on “Resan i bilars o vänskaps tecken.

  1. En bra sammanfattning av helgen. 😀
    Det var så roligt att ha er här! Vi måste verkligen se till att träffas oftare. ❤
    Kram

Kommentera

