Att leva i nuet

Att leva i nuet är att finnas här och  nu men ändå att vara tacksam för det som finns just här och nu. och det är precis det jag gör just nu.  Istället för att deppa ihop för att jag inte kommer ha havet utanför dörren så kommer jag njuta av poolen  (jaaaaaa, jag tjatar om resan igen som jag har framför mig. SATAN I GATAN VAD JAG LÄNGTAR TILLS VI SÄTTER NER FÖTTERNA PÅ GRAN CANARIA ) 

Det var så länge sedan jag längtade efter NÅGOT som jag gör nu. Tiden verkligen sniglar sig fram. Helt galet. Och dessvärre kommer ju veckan där bara försvinna i ett nafs. 

Nu inser jag ju att det inte bara är själva resan i fråga som gör min längtan så stor. Jag längtar efter Semester då jag är så slutkörd. Jag längtar efter att få lämna företaget o starta sökandet till något nytt. SJälvklart inser jag att det är många ingredienser i detta men just Spanien har nu blivit det väsentliga.  

…….. sen är ju min dagbok… där jag ser till att jag inte glömmer.  

5 thoughts on “Att leva i nuet

  1. Du är lite som mig … så du är inte alls tjatig. Jag är likadan när jag ska iväg, googlar, googlar och googlar, glor på bilder, memorerar varenda lila gata på karta, restauranger och ja, Gud vet allt. 😂

  2. Det är härligt med längtan..att längta och planera kan vara roligare än själva resan. När man är där dit man nu ska kan man bara njuta och ta till sig att man har semester och ha det gott. Jag har aldrig varit på någon Kanarieö..men jag längtar till Fuerteventura..som jag sett bilder på..där lär de ha fantastiska stränder.
    Ha en skön semester!

Kommentera

