Mer resorb till folket

Efter massa velande så satte jag mig på bussen för att bege mig iväg till TaP och det var inte ett lätt val men visste att det var rätt val. Jag hade egentligen inte ork alls för detta men tänkte att ett par timmar kunde det väl funka. Jazz skulle komma och hämta mig. 
Väl där så får jag ett glas rose för att sen byta till öl resten av kvällen. 

Vi sitter på balkongen hela kvällen. Alla utom jag var ju rökare. Det är rätt ovanligt nuförtiden. När jag var ung så var jag alltid ensam om att inte röka,  numera brukar det vara enstaka som röker.  Igår var jag i minoritet
Förutom så var det 2 andra tjejer där. Trevliga sådana dessutom. Och snacka om att världen är liten. Tack vare en liten mening sagd så kom vi in på en mindre ”minoriter” av människor där.min fosterbror ingick i.  Det visade sig att en av tjejerna mycket väl visste vem min fosterbror var.  Hon hade festat ihop med honom. Världen är liten.  Nu är den tjejen från mina gamla hoods visade sig.  Ja hon hade ju rätt mycket dialekt kvar så man kunde ju inte undvika det. 

Till slut kände jag att jag fick tacka för mig o ringa min darling.  ”Jag kommer men du får vänta en halvtimme- jag har precis satt in bröd i ugnen” 

Vi har ett modernt förhållande.  Jajamensan.  Haha. 
Han kom och hämtade mig o då fick jag med mig en av tjejerna som det visade sig att hon bodde i närheten av oss.  

Lite nybakat bröd och mjölk till natta mat och sen ner i säng.  

Idag. .. Jazz har åkt o jobbat… o jag har hällt i mig resorb.  

Kommentera

