Det finns olika sorters klappar på axeln. 

Idag när jag hade min lunch så var han som är vår IT-KILLE där. Han är typ 23 år o det han inte vet om vårt datasystem är inte värt att veta…. typ. 

Han är lillebror till den kollegan som gick på pappaledighet i april för 5 månader fram. Samma gener så jag förstår att de är lika snälla dessa två.  Det som skiljer dem åt är just lillebror som har en släng av Asberger. Fick jag veta innan jag började där o väntade mig någon som bara satt instängd i sitt rum men riktigt så var det inte. Han har allt en social sida med så jag gissar att det är en liten släng av det han har i så fall. 
Hursomhelst… Idag satt vi där o pratade lite o han frågade hur länge till jag skulle jobba. Berättade som det var o då säger han. 

-Så oerhört olyckligt detta. Det är SÅ fel att ta dig. Du är den sista som de borde plockat.  Du har en kompetens som är utöver det vanliga. Man vet att när man kopplar in dig så får man alltid återkoppling och vet att saker blir gjorda. 

Det värmde verkligen detta, av någon som annars är mer ”tillknäppt” än andra.  

6 thoughts on “Det finns olika sorters klappar på axeln. 

  1. Så fint att höra. 😍 Nu efter 4,5 år på mitt fick jag höra för ca två veckor sedan att det går rykten om mig att jag är Världsbäst! Nä, skoja bara, men att jag har väldigt gott rykte runt om i de andra butiker och i ledningen, att jag är ett guldkorn för företaget … jamen jag tackar tänker jag, kan vara så, bara det … varför har ingen sagt det tidigare? Inte nu … när jag förmodligen kommer sluta (alla vet inte, inte ens högsta vd:n, bara dem i min butik). 😅

    • Ja varför är vi så dåliga att rosa varandra? Det är tack vare mina arbetsplatsbyten som jag gjort i år nu som gör att jag ändå fått feedback om hur ”bra” jag är.

Kommentera

