Istället för att gnälla… se det som är positivt. 

Ett dygn kvar… Innan vi lyfter från Landvetter.  En veckas semester som vi sett fram emot så. Igår gjorde jag alla ärenden som vi behöver göra innan trippen.  Möte hos AF, sökt jobb och fyllt i massa jobbansökan  (blir ju väldigt lite under veckan) Växlat lite pengar, packat betalat alla räkningar. Idag blir det bara att softa. Får inte glömma att ringa taxi. Vi bör ju åka hemifrån vid 5 imorgon bitti. 

Men nog om detta…. tankar om hur livet kommer bli när vi kommer hem.  Vi skall ta tag i vårt levene. Jag har gått upp i vikt o så även Jazz. Jag måste även se till att jag rör mig.  Jag har till och med laddar ner Pokemon. Alla sätt är bra utom de dåliga.  
Redo för jagande. ….. 

Det som förvånar mig om hur negativa många är om detta.  Hur FAAAAAAN kan man vara så negativ om något som får folk att gå ut och röra på sig.  Skit samma vad man gör under tiden. Hur ofta har man inte hört om gnällande om hur ungdomar bara sitter inomhus vid datorn.   Det är ju jättebra att detta finns.   Jag är själv sjukt förvånad att det blev så stort.  (Inte bara jag förstås) men jäkla glad för att detta får folk att gå ut.  

Så när Jazz går tillbaka till jobbet och jag skall börja min tid med arbetslöshet hemma så skall jag börja med detta. .. allt för att komma ut och röra sig.  ☺

8 thoughts on “Istället för att gnälla… se det som är positivt. 

  1. Jag har aldrig sett min son vara ute och gå så mycket han gör nu 😂. Jag själv är dålig på jakten efter Pokemons, kan bero på att jag alltid har så dålig internetanslutning där jag går, och när jag väl har, finns det inga ”kryp” att fånga. 😁
    Ni får ha en supernysig semester. 🍷🍻⛱🌞

  2. Problemet är inte att ungar kommer ut och rör på sig, utan att de inte ser sig för i trafiken m.m Kommer aldrig ladda ner det spelet. Över min döda kropp. Ska bli kul att se när lärarna sliter sitt hår när skolorna börjar. Mobilförbud is the shit. Hur gör du när det är ösregn eller femton minus ute? Tror att spelet kommer att dö ut till jul. Är redan trött på tjatet haha.

  3. Jag ser definitivt fördelar med spelet, som du säger har det fått människor som vanligtvis inte rör på sig utomhus att gå ut och jaga de där fåniga små sakerna, men jag är även lite förbehållsam gällande det eftersom det är som TaP säger. Det finns väldigt många som inte ser sig för och jag har själv nästan råkat ut för en allvarlig cykelolycka eftersom en annan person på cykel var mer intresserad av att jaga pokemóns än att se vart han cyklade.

    Jaga på, men var försiktig. 🙂

  4. Har inte tänkt skaffa detta spel..har inte ens en telefon med internet ..så ute är jag. Sist jag var ute och gick med mamma så såg jag flera misstänkta spelare ..men fattade inte först vad de höll på med. Ett medelålderspar som stod stilla vid en staty ..länge.Satte sig sedan på en bänk …reste sig efter en stund och gjorde om proceduren ..då fattade jag att de spelade spelet.
    Efter en stund kom en cyklist och stannade vis samma staty ..såg lite vanskligt ut att cykla med telefonen ..men kanske är det ett bra sätt att få människor att röra på sig.

  5. Uppkopplingen i trafiken öht är farlig (hörlurar ex vis), men tydligen krävs omedelbar reaktion i detta, vilket gör det lite farligare, läste jag att en psykolog sa. Å andra sidan finns möjlighet till social kontakt, och det finns de (med eller utan diagnos) som fått hjälp att våga sig ut ”i skydd av spelet”.

    Ska bli intressant att se hur det fortsätter. Internet var ju ingen fluga, trots allt. 🙂
    Säger en som aldrig spelar nånting.

Kommentera

