Det går som  vi planerat. 

Vår semester går precis som planerat har ju kommit fram till. Vi laddar batterierna så det är galet.  Vi solar,  badar, äter, älskar, läser, shoppar och ser oss lite omkring.  Speciellt det sista är av det lilla för här på Playa del ingles finns det typ bara hotellkomplex och shoppingcenter…. o stressiga bilister  

Maten… jag säger bara maten, vi har fortfarande inte ätit något som vi inte tycker om med det finns 2 ställen som varit lite ut över det andra.  Det första stället är där vi var första kvällen Pica Pica som var familjärt och servicen var sjukt bra o maten gudomlig. Bra pris då vi fick en hel del gratis. 

Det andra var ett ställe som vi hade fått tips av en kompis till Jazz. Ett ställe som hette Fusion. Vi såg att det var lite dyrare än vad som vi ätit förut men vi är ju här för att även äta så vi körde på.  Kom in i en så jäkla vacker restaurang, vi var först så servitören hade vi för oss själva. Superduktig på det de serverade. 

Jag åt något med kyckling och kokos som nog fan var det bästa jag ätit på länge, o mycket fick man med. Proppmätt är ordet. 

Jazz tog något med kött o curry är även han var over the top om maten. Han tog dessutom en förrätt. Vegetariska rullar ( vilket jag dissade för jag trodde det var sådana friterade som man får på Kinan typ) jag fick som tur var smaka och de var så sjukt goda. Ingefäran satt som en smäck. 

Vi drack Singha. Som vi fick beställa in en extra laddning av då de var varmt och man var törstig. 

Jazz tog även efterrätt. Vitchokladmousse med hallon men jag avstod där. Jag valde en strawberry daiquiri istället. 

En Run Miel tog Jazz som han förälskat sig i (honungsrom)  När vi sedan skulle betala så fick vi en varsin Run Miel till innan vi betalde. Detta fick vi sedan betala drygt 600 kr för. 

 Väl värd pengarna vill jag lova. Servitören frågade om vi var s.k ”foodies” o vi fick med oss en bok där det står massa om restauranger som har bra mat.  Innan vi gick så frågade vi honom om en riktig bra restaurang som har spansk mat…Han rekommenderade en som låg i ett samhälle bortanför här.  Taxi är billigt så detta skall vi testa ikväll. 
Nu ny dag o ny njutande vid vattnet. 

Kommentera

