Social dag 

Idag har jag varit social. Tog bussen ner på stan för att vara där i tid inför mitt möte kl 10.  45 minuter senare går jag ut därifrån med en bra känsla.  Det är en rekryteringsfirma som håller i detta för företaget.  De skall utveckla företaget mer o skall anställa 4 stycken. Hon berättade.lite om vilka tjänster det handlade om.och frågade vilken som jag trodde skulle passa mig bäst. Jag svarade på det o var samtidigt tydlig med vad för slags arbetsuppgifter som inte passar mig. Hon berättade om företaget. Det som funnits sedan 2009 och ledande på sin affärside. Inte bara ledande utan även först.  Högt i tak och prestigelöst vilket passar mig.  Ju mer hon berättade om företaget o dess miljö blev jag mer och mer intresserad.  Jag hade kollar innan på vart detta ställe låg och hade nog fått tag i en gammal adress för det visade sig att så inte var fallet. Sicken tur för mig för detta låg på min sida av stan.  Även nära där jag funderat på att börja simma.  Nära hemmet och inga jäkla tullar 👍

De har samma datasystem som jag hade på mitt sista jobb.  Även där tummen upp då de är först är intresserad av någon som inte var en duvunge utan säker på sin kunskap.   Check. 

Det var många sökande men hon skulle presentera alla hon träffar för företaget börja på nästa vecka. Sen får vi se.  Snabb start var det dessutom.  

Detta är inte jobbet som jag gjort min research på under semestern. De har ännu inte hört av sig. Annonstiden är till september. Känner inte att jag vill Vänta in det om jag hittar ett jobb som är mer än ok. .. så att säga.  Men skickade ett mail till den personen som hade mailat mig. Meddelade att jag är på hemmaplan o redo för telefonintervju  (så gott jag kan vara i alla fall) Fick automatsvar att han är på semester. Han skrev iofs i sitt sista mail att han skulle be sin kollega ringa mig när jag kom hem från semestern. Det jobbet verkade helt klart mest spännande men.även det jobbet som r svårast att få med. 

Efter intervjun idag dock… var färdig lite tidigare än tänkt så jag hade 1 1/2 timme kvar innan jag hade bokat fika med väninna. Förbi min optiker så de fick rätta till mina glasögon lite.  Sen  En kaffe på Espresso house o titta på folk… 

Mötte sedan upp väninna på stället där vi bestämt. Solen sken ju för en gångs skull så vi kunde sitta på uteserveringen o fika o avhandla en hel del innan vi sa adios. 

En bra dag.  👍

One thought on “Social dag 

Kommentera

