Nya (upprepande) vanor fortgår.  

En av mina nya vanor efter semestern är bättre matvaror. En del är att äta frukost o då bra sådan.  Nu när jag är på hemmaplan så får jag ju äta när jag själv vill. Dvs efter några timmar efter första kaffet.  Det blir då havregrynsgröt med lingonsylt. Love it.

En annan del är ju det jag skrev om häromdagen. Ta tag i mitt sociala liv. Det hade jag ju som nyårslöfte för några år sen.  Att umgås mer med mina vänner. Även vardagar o över en fika. Det behöver inte vara överdådigt. Det funkade ett bra tag men sen kom livet ifatt igen o jag blev lite eremit. Igen.  Denna gång så blev det mer självklart för mig då jag har så mycket ensamtid här hemma. Igår träffade jag därför den väninnan som jag spelar badminton med. Lärde ju känna henne för 3 år sen tror jag det var o vi har väl egentligen aldrig umgåtts på detta sätt. På ett fik inne i Haga. Alltid annars tillsammans med våra karlar, tillsammans med större gäng eller när vi spelar badminton. Blir ju inte så jättemycket snack då. Lite lätt bara mellan spelen. Hon var lite dämpad, vet inte om det hade hänt något eller om hon är sådan. Konstig känsla. Men kul ändå.

Idag blir det en öl eller drink med pubvändarväminnan. Sedan hon träffade sin konstiga karl så träffas vi inte så ofta längre.  Hon är typen som släpper sina vänner när en man kommer in i bilden. Men hon var ändå glad att jag frågade henne.

Igår kväll satt jag och funderade på det där med vänner, jag har 266 vänner på FB och visst är det väl konstigt när man ändå känner sig ensam ibland? Att man inte nuförtiden har ”bästisar” såsom i alla fall jag hade när jag växte upp. Jag har alltid varit en som hade stort umgänge och även om jag med tiden lärt mig hantera mitt ”eremit-jag” så kan jag numera känna mig mer ensam än någonsin under mina tidigare år. En del är ju självklart mitt egna fel, en annan del lägger jag på det opersonliga det blivit med att man håller kontakt via sociala medier. Det finns för- och nackdelar med allt.  En annan del är i att man idag (i alla fall jag) har olika sorters vänner, dvs barndomsvänner, vänner som man bara träffar när man är ute på krogen (kroggänget), vänner via jobbet (inte bara det som blir kollegor), vänner som man bara tränar med.  vänners vänner.

Detta var anledningen till varför jag igår skickade ett meddelande till min träningskompis (som jag träffade sist 10 mars 2015 när jag bröt min handled, dvs sista gången jag var på gymmet)  Vi hade haft lite messengerkontakt innan sommaren om att vi borde träffas och tjöta lite eftersom jag troligen aldrig kommer komma tillbaka till det gymmet. Hon var på och så sa vi att vi skulle höras efter semestrarna.  Så igår så skickade jag ett mess och frågade hur hon hade det på sin agenda,  fick till svar att hon häromdagen hade tänkt på mig och att hon skulle höra av sig och sedan kom något emellan. Så det brukar vara.  Vi kom fram till en träff nästa vecka hemma hos mig.  Först funderade på vi på el öl på stan, för en fika på stan till en fika i mitt område till sist så blev det hemma hos mig. Hon har ju aldrig varit här.

Tillbaka till ”boka upp stunder med vänner”…. detta har jag nu bokat upp med folk som jag annars inte umgås så jättemycket med.. o med tanke på mina 266 vänner på FB så borde det finnas fler  *haha*.. skämt åt sido. Men som sagt… mitt sociala liv måste jag pusha på för att känna mig tillfreds.

 

4 thoughts on “Nya (upprepande) vanor fortgår.  

  1. Jag fungerar på samma sätt, jag har vänner jag fikar med, vänner jag äter middagar med, vänner jag dricker vin med, vänner jag promenerar med, vänner jag ligger med osv. Men ingen direkt bästis. Har vuxna människor det?

  2. Havregrynsgröt, ja, det ska vara bra för magen, men inget som passar mina smaklökar. Jag kör med A-fil, musli och någon frukt eller bär… Finns många varianter där. Frukost, jo, det har nog alltid varit naturligt och nödvändigt för mig för att komma igång…

    Sociala livet, jag har blivit bättre på det de senaste åren. Tidigare tog arbetet alldeles för stor del av livet1

Kommentera

