Fy fan va arg man blir.  

Jag har haft lite sms-kontekt med min väninna som skulle kolla tider för att komma och hälsa på mig. Imorse  bad hon om ursäkt för att hon inte hade hört av sig och berättade sedan vad som hänt i början av denna vecka. 

Hennes dotter blev våldtagen i början av denna vecka, frågade inte exakt vad som hade hänt men killen var tydligen tagen och han har erkänt.  Men fy faaaaaan va arg man blir.  En ung kvinna får sitt liv förändrat för alltid. Hoppas verkligen att hon klarar att ta sig förbi detta på bästa möjliga sätt.  

Pratade lite med Junior om detta, om huruvida våldtäkter är mer vanligt eller om tjejerna är mer måna om att anmäla.  Ingen av oss har egentligen full koll. Tror det är en kombination av det.  

Blir så less när man ser nyheterna ta upp detta och de alltid intervjuar unga kvinnor om hur de hanterar det, är de rädda, hur skyddar de sig?  När skall de börja intervjua killarna? Nu menar jag självklart inte våldtäktsmännen utan killarna där ute.  Se till att fler killar är medvetna om det hela och hjälper att skydda tjejerna.  Ta ställning.  Ta ställning med styrka. 

Junior sa att han skulle slå den killen sönder o samman om han skulle se någon som gjorde något sånt.  O känner man honom så vet man att han skulle göra det.  

Fy faaan. 

4 thoughts on “Fy fan va arg man blir.  

  1. Jag tror precis som du, att det är litet både ock. För vådtäkter och sexuella trakasserier har alltid funnits… men det har inte snackats om. Tycker det är sunt att det lyfts upp till ytan, samtidigt kan det trigga igång både onda och goda krafter.

    Jag är för icke-våld. Tror att våld föder våld…

    Många unga kvinnor bär det med sig hela livet som något traumatiskt. Det kan förstöra kvinnors vidare sex-liv och med det ha svårt för relationer. Tragiskt. Det tänker inte de unga männen på!

  2. Tänkte kommentera, men Miatankar skrev ner det jag tänkte.
    Bra att du pratar med sonen, jag tror att det behövs en allmän insikt, ungefär som alla numera (åtm i Sverige) vet att det inte är OK att aga barn.

Kommentera

