Göteborg i sin fina kostym 

Vi hade snackat om att ta oss ner till Kalaset fredag kväll då Miriam Bryant spelade tillsammans med Göteborgs Symfoniker. Såg ju henne på Liseberg i försomras så egentligen så  var det ju inte nödvändigt, tills jag såg att hon spelade just med Symfonikerna. Jazz slog mig en pling när han var färdig på jobbet och mötte upp mig där sedan.  Vi tog oss upp mot Götaplatsen och hittade en okey plats.  Strax nedanför Poseidon, vår fina Poseidon.  

Kändes fint att stå där tillsammans med min Jazz, hans skyddande hand mot mitt ryggslut. I solen.  Eller nja inte just där vi stod var det ju inte sol men ändå.  Himlen blå. 

Så kom hon upp på scenen och drog av sina välkända låtar varvat med sitt oerhörda roliga mellansnack. Om hur hon älskar sitt Göteborg trots all smärta hon upplevt här.

Innan hon dök upp så spelade ju Ison o Fille på scenen o jag gillar verkligen deras musik med.  SJälvklart så dök de även upp o sjöng låten som hon tolkade på förra årets Så mycket bättre. . Tillsammans blev det klockrent. 

Hela avenyn var full med människor.  En underbar kväll. 

Efter att ha stått i flera timmar så var  både jag o Jazz överens om att försöka hitta nåt hak att sätta oss på, för mat o dryck.  Det blev El Corazon på Avenyn som fortfarande hade lediga bort.  Fullsmockat skulle man kunna säga om avenyn annars.

Mätta o belåtna begav vi oss hemåt.   Blir en tripp ner idag /ikväll för att kolla runt lite, äta en Langos o en öl.  

2 thoughts on “Göteborg i sin fina kostym 

  1. Låter som en supertrevlig kväll. Jag känner mig litet offside då jag inte känner till dessa artister…. men bra var de säkert, det vittnar ditt inlägg om… :-9

  2. Känns som det är fler som hittat det fina på Göteborgs Kulturkalas.
    Har varit nere nästan var dag och i går var det final för vår del, då det var jag, bror och Vovven som gjorde stan. Lyckliga oss som fick uppleva detta 🙂

Kommentera

