2 på 1 tanke

e-mail

Precis när jag fick info om varslet på jobbet kastade jag mig ju på jobbarsajter för att hitta jobb, sökte då ett jobb på Göteborgs Stad men efter att jag fått en tid för en intervju så såg jag att jag missuppfattat annonsen, att det handlade om ett vikariat.  Jag ringde då upp henne och ville avboka mitt möte och förklarade varför, att jag inte är intresserad av ett vikariat, att jag inte ville ta upp hennes tid.  Hon försökte övertala mig att ändå träffa henne, att när man kommer in på Göteborgs Stad så finns det alltid jobb även när ens vikariat är över.   Man brukar ta hand om sin personal.  Just där och då kände jag mig som att jag verkligen ville ha ett fast jobb direkt så jag tackade så mycket men avstod ändå.

Efter det så har jag ändå ändrat lite i min syn, ett fast jobb är nummer ett men samtidigt så duckar jag ju inte för ett tillfälligt jobb,  OM det är spännande företag eller om lönen skulle vara intressant.

Min mamma tyckte dessutom att jag hade gjort fel när jag tackade nej för Göteborgs Stad då hon själv jobbar där.   Så de sista veckorna har jag funderat på om jag inte skall kontakta denne person i alla fall,  inte för vikariatet som vi pratade om före sommaren utan mer bara för att hon ändå skall komma ihåg mig.

När jag satt på dejten med kompisen i torsdags så fick jag ett mail – från henne som började så här:

” Hej Ia   Detta mejl kanske uppfattas som lite märkligt… ”

Hon förklarade att det hade löst sig angående vikariatet innan sommaren och det blev bra, men att hon nu hade fått ett nytt ärende där det även där handlade om ett vikariat, att TROTS att jag hade varit tydlig så ville hon ändå fråga.

”Jag fick ett så bra intryck av dig att jag inte vill låta bli att ändå fråga dig, det kan ju hända att saker och ting ändrats under sommaren och att vikariat ändå skulle kunna vara intressant. Är det så träffar jag dig gärna för en intervju. ”

Jag ringde upp henne och sa som det  var, att jag är intresserad främst av ett fast jobb men att jag är villig att träffa henne så hon får berätta om tjänsten hon har så får vi ta det därifrån.  Så redan på måndag skall jag åka upp till henne och snacka med henne.

Kommentera

