En dag i jobbets tecken

Igår åkte jag till avdelningen på Göteborgs Stad där jag skulle träffa kvinnan som hade ett jobb till mig. Området ligger i ett område som inte är så jättekul, första tanken var om min bil skulle få stå i fred på parkeringen.  Väl där så skulle jag ringa henne istället för att stå i kö i receptionen som delade yta med Socialtjänsten och Polisen.  När jag fick sitta där och vänta på henne kollade jag på folk. Redan där såg jag 2 stycken som gick förbi som man direkt fick tanken – POLISER…. jag har ju en förkärlek för Poliser och Brandmän. *dreglar*  Redan där tänkte man… jobba i samma byggnad som poliser?? 😀

Väl på kontoret så börjar hon berätta om avdelningen som innefattar 11 personer men de jobbar inte med telefon samtidigt. Mycket möten tydligen då de är inräknade i ”framtidstänket”  200-300 samtal om dagen och främst mot privatpersoner.  Detta är ju lite annorlunda mot det jag gjort innan då jag jobbat mot företag.  Detta däremot är ju mer kundservice mot en tjänst, en tjänst som alla betalar samma för. Inget ”krängande” av varor och sånt.

Nackdel så här i efterhand:  Läget,  (som iofs skulle flytta 2018 till helt nybyggda lokaler på annat ställe)  Samtalstyp,  (som är rätt konstant), Lönen (Lönespannet låg på 22-28000 enligt henne som är flera tusen mindre än jag har men hon noterade mitt anspråk ändå)

Fördelar har jag kommit fram till detta: Läget. Poliser, poliser, poliser *hihi* (det är iofs inte i närheten men ändå inga tullar)  Arbetsgivaren som är Göteborgs Stad och därför chansen är stor att fortsätta jobba där men på annan avdelning men det som var bäst är Arbetstiderna som är 6,50-15,15 och 8:00-16.00 plus att man hade flextid tillgänglig med (med överenskommelse med sina kollegor)

Går därifrån med väldigt blandade känslor då jag var nöjd med många delar men mindre nöjd med andra.  Hon tog mina 2 referenser (tog min f.d chef och vän plus min sista chef då jag kände att det kanske är bra att ta till en som faktiskt har sagt upp mig) Hon skulle återkomma till mig på torsdag om vad de kommit fram till.

Samtidigt som jag sitter där så ringer min telefon, jag som ALLTID har min telefon på ljudlös men då jag satt och väntade på henne nere i receptionen och satte på volymen för att inte missa hennes samtal.  Jag ber om ursäkt för detta och trycker bort samtalet plus att jag med glimt i ögat att det är hennes fel då jag alltid har min telefon på ljudlös.

Det visar sig att när jag kommer ut att de ringt från det rekryteringsbolaget som jag var och träffade förrförra veckan där hon bad mig ringa upp henne så fort det gick. Jag väntade tills jag var hemma innan jag ringde upp. Jodå, det företaget ville träffa mig så på torsdag. Tiden jag fick var iofs 2 timmar innan min klipptid men mötet var inne i stan och frissan har jag hittat i mitt bostadsområde. Jag mailade min frissa och meddelade att jag fortfarande vill ha min tid men jag inte vet exakt hur lång tid detta kan ta. Blir att stressa iväg sedan.

En dag i jobbets tecken.  Som jag tidigt sagt.. är inte orolig för min framtid. Vill ju bara hitta rätt jobb.

One thought on “En dag i jobbets tecken

  1. Poliser är lite ”heta” 😄😉. Måste kännas bra att ändå veta att du inte är oattraktiv, utan mer tvärtom i branchen. 😊

Kommentera

