Så man önskar på ett nejtack 

Måste man ta första bästa jobb? 

Detta är det som rullar runt i mitt huvud idag.  Min första tanke är NEJ då jag själv gjort valet att bara söka jobb som jag vill ha.. eller nej.. de jobben som jag tror mig vilja ha i alla fall. Som ni vet så har jag ju tjötat om att vilja ha DET jobbet, det som har den utmaningen som.jag behöver. 

Idag har dessa tankar uppkommit då jag funderat lite på det jobbet som jag var på intervju för igår. Vad gör jag om hon ringer på torsdag och säger att ”jobbet är ditt”  Vågar/kan jag säga nej för att jag tror att det finns något annat runt hörnet. 

 Jättesplittrad är.ordet.   

Nu tror jag iofs att om jag blir erbjuden detta jobb så blir det max 28.000.och jag vill ju ha mer.  

Trots arbetstiderna så lockar det andra jobbet mer. . Av det jag fått återberättat vill säga. Får väl mer känsla för det på torsdag, hoppas jag. 

Ytterligare en sak har dykt upp, det jobbet som jag är jättenyfiken på, de som hörde av sig under min semestertripp, de som ville boka en telefonintervju med mig, de hörde av sig idag och bokade en tid med mig nästa vecka.  Vill ju veta mer om detta.  Det är den utmaningen jag söker men vet ju för lite för att säga nejtack till allt annat.  Risken finns ju att det alltid finns en annan tjänst som lockar mer just när man fått ett positivt besked om ett jobb.  

Så just nu önskar jag nästan att de ringer på torsdag o säger nejtack eller ger mig ett erbjudande som jag kan säga nej till.  Som tur är så har jag ju redan flaggat för min syn på vikariat.   Det andra jobbet som jag skall på intervju för på torsdag dock räknar jag ju med att det dröjer lite längre så jag hinner få min telefonintervju och kan ta ställning sedan. 

Alla beslut är inte roliga.  I-landsproblem kan man tycka. ☺

2 thoughts on “Så man önskar på ett nejtack 

  1. C+P Maria.
    Dessutom, det mest troliga är att m du får en pissig ingångslön så förföljer den dig under hela din anställningstid.

Kommentera

