Ny form av shopping

 

Jag skrev ju förra månaden att jag öppnat ett konto på Avanza för att försöka mig på lite sparande av fonder och aktier.  Planen är ju att månadsspara för att ha en summa 2018 då jag blir 50. Tanken är ju att komma iväg någonstans.

Med tanke på att det är så lätt att logga in och kolla sina aktier och sånt så har jag fått ett annat surfande som tar upp min tid. Jag har helt enkelt börjar läsa mer om rapporter och telegram för att lära mig så mycket jag kan.  Tanken var att lägga regelbundet 500:- och sedan direktinbetala vid sidan om. Den första dragningen är inte gjord ännu men har redan 4-siffrigt inne. på mitt konto. Jag har inte satt in allt på en gång utan 300-500 per gång när jag hittat något som jag är nyfiken på. Än så länge är det så små kvantiteter så jag räknar kallt med att jag kommer gå back i början medans jag lär mig vad som är bra och mindre bra.  Så just nu är det blandat fonder och aktier på mitt konto.

När jag valt att göra direktinsättningar så har jag oftast läst om något, då har jag  ransakat mig -har jag tillräckligt att lägga in där?  Svar har alltid varit JA för annats hade jag åkt och shoppa något som jag ändå inte behöver eller ens kommer använda.   Så just nu har jag bytt bort den vanliga shoppingen mot denna sortens shopping.

Trodde aldrig jag skulle säga detta …. att jag skulle tycka det är roligt, tänk så mycket roligare det är om jag skulle råka på någon aktie som går min väg?  ::-)  Som jag ser det är dessa pengar jag satt in pengar som ändå hade gått upp i rök.

 

Kommentera

