O där kom det. …. 

Erbjudandet som jag egentligen inte vill ha.  Erbjudandet om jobb, vikariat till februari med möjlighet till fortsättning. Drygt 2500 under mitt löneanspråk.  

Hon ringde igår som hon sagt men i sista sekund och jag satt dumt till få jag inte kunde svara. Hon mailade mig nu imorse (hon är ledig idag) där hon skrev att jag hade gjort ett mycket bra intryck på henne och hon vill gärna att jag börjar där.  

Skall svara henne snart med ett nejtack och att jag ändå är tacksam för att hon gav mig chansen att träffa henne i alla fall.  Jag är glad att jag var så tydlig med att det är  en fast tjänst som jag är ute efter så här i efterhand. Känns lite mer ”etisk rätt” att tacka nej till ett jobb. Trots arbetstiderna. Jag gillade verkligen arbetstiderna där.  

Kommentera

