Fredag – eller att ha varit igång hela dagen. 

Uppe klockan 7 och vinkade av Jazz som åkte iväg till Elmia mer sin far.  Drygt 2 dagar ifrån varandra o min fredag är uppbokad till alla timmar.  

Strax innan 9 så åker jag och Junior mot hans pappas barndomsstad. Detta för att han skulle få övningskörning en längre sträcka och samtidigt gå till kyrkogården och ”hälsa på” farmor där.  Vi var till och med till den andra kyrkogården för att titta runt för att se om vi kunde hitta farmors särbo som betytt mycket för Junior under hans uppväxt. Men det var svårt så jag sa till Junior att han sitter uppe på sin himmel och ser oss vandra runt och leta efter honom. 

Sen var vi förbi kyrkogården där Juniors familj på pappas sida ligger.  Farmor fick sitt besök men vi stannade även till där sin gammelfarfar ligger som han fått sitt namn ifrån.  På denne gravsten så finns Juniors för och efternamn.  Klart att även han och hans fru Hulda skall få en blomma med.  

Vi tog en lunch efter att gått nere vid gästhamnen. 


Vi beger oss hemåt sedan och kommer hem lagom till att man fick slänga sig in i duschen för att bege mig ner på stan o träffa TaP. 

Vi gixk runt lite men det var ju fullt överallt, lönehelg o fredagskväll. Ett ställe dissade vi för det var för det var för högljutt. Man vill ju kunna prata. 


Vi hamnade till slut på Lilla Londons uteservering där de har kristallkrona på uteserveringen. Flashigt. ☺ 

Mat o dryck på detta ställe och sedan smita in på ett annat ställe på väg mot bussen hemåt.  Väl inne på andra stället så tänkte jag att nej.  Nu får det bli en drink. 

 Xante Mojito. God men hade nog varit ännu godare om det hade varit en skön sommarkväll men det blev lite kallt allt efter att kvällen gick.  

Vi gick sedan mot bussen o sa adios. Som tur var så kom min buss rätt omgående annars hade jag lätt tagit taxi för jag var så sjukt kissnödig. Haha. 

Kontentan…. min dag med min älskade avkomma kommer jag ha i mitt hjärta länge. Mycket snack om allt. Han berättade lite mer om hans förhållande och problematik pga personlighet.  Känner sån värme för att min 20 åriga son delar med sig om sånt.  

2 thoughts on “Fredag – eller att ha varit igång hela dagen. 

    • Nej vi hittade inte hans grav. Men som jag sa till Junior så satt han nog på ett moln och såg oss leta efter honom. ❤ Kollade dessa sajter. Hittade inte ens farmors gravsten trots att vi vet exakt när hon dog och när hon föddes. Dessa är inte så kompletta. Men som sagt. Han fanns i våra tankar denna dag.

Kommentera

