Dagar

Dagar går utan att man ens tänker på det. Försöker ju att hålla en social nivå så jag inte blir ”Ia the eremit”  Inga planer för kompisträff men håller kontakten via ord i alla fall. Funderar på att ta bilen till mitt fd jobbområde och luncha med min lunchkollega en dag.  

I lördags efter att jag och TaP var och shoppade kom ju Jazz hem efter sin tripp och det första han frågade om var om vi skulle åka ner på en öl på stan. Mitt svar var njääää för jag var så trött men ett par timmar så frågade jag o han Jajamensan.  

Ner o gick runt o kollade lite o vi hamnade på Pinchos  

Vi har ju varit där nu några gånger och vet vad man verkligen skall beställa on och vad man skall låta bli.  

Dessert ville vi ha med,  han älskar belgiska våfflor men själv valde jag pannacotta. Den var sådär o det såg så löjligt med storleken. Haha. Kontra drinken som jag beställde. Rabarberdrink.

Promenerade en stund innan vi begav oss hemåt.  Nöjda. 

Söndag. … vi var en sväng på IKEA för att köpa den där hyllan som varit ämnad för vårt vardagsrummet. Massa strul o ingen hylla med hem. Denna gång. Haha. 

Måndag… Helt galen dag, för hela dagen var så stressad för samtalet som jag skulle få. Stress som jag nog aldrig känt innan. Jag som ALDRIG är nervös för att gå på intervju.  Detta förstår jag ju att det är för jag främst var orolig för att jag skulle få ta intervjun på engelska.  Visst jag kan engelska men tror inte min intervju hade gjort mig rättvisa. Nu fick jag välja som tur var. 

Med mitt CV så vet jag att jag är attraktiv som anställd, när det gäller mitt yrkesval.   Detta jobb däremot är det lite mer ”prestige” och jag inser att jag kommer ha så mycket mer motstånd så här är jag ju allt annat än kaxig.  Detta företag är kända för att ha ”top of the line” personal. Klart man vill vara delaktig där. Men då kommer jag få backa på att min arbetsplats läge för SJUKT nog så har ju Mina 4 sista arbetsplatser varit i samma område,dvs andra sidan stan.. O detta ställe är…. *trumvirvel* ligger  i samma område. .. 😕

Han berättade att han skulle skicka mitt underlag o CV till analys o skulle jag gå vidare så blir det 2 intervjuer till, lite tips om vad jag skulle tänka på inför det. 

Men. I detta fall är jag nöjd o tacksam för att jag gick till första intervjun i alla fall. 

– min duktiga, smarta sambo…. sa Jazz när jag berättade om samtalet.  

Känns mycket bättre idag. ☺ Mer avslappnad.  

Kommentera

