När man bara finns i nuet.  Imorgon är en annan dag 

Vi hade en mysig lördags min Jazz o jag. En fixardag med där jag först tvättade och sedan tog en vända med gräsklipparen. Det är lite av meditation att dra runt på den brummande manicken.  Jag hann precis färdigt när regnet börja komma. Under tiden så monterade Jazz hyllan som vi köpte, vi behövde en möbel för högtalaren o då får man kompromissa lite.  NU är i alla fall vardagsrummet klart.  


Jazz lagade sedan jättegod spagetti o köttfärssås.  Jag har ju varit sjuk några dagar men kände mig lite bättre så när jag fick för mig att vi skulle inviga kaminen här hemma. O där ville jag ha ett glas rosévin. 


Det var så jäkla gott att det blev ett par till. Så jäkla nöjd med lördagen. O kaminen kommer användas ofta kom vi fram till. Så sjukt nöjd med den. Kommer bli en välanvänd sak i vårt hem.  

….. men söndag… att dricka vin när man inte är 100% frisk.  Vansinnigt bakis. Så jäkla orutinerad 

2 thoughts on “När man bara finns i nuet.  Imorgon är en annan dag 

  1. Så härligt med brasa … men håller med om vin och ”sjuka”, inte bästa kombo … men det känns bra undertiden man dricker 😉.
    Är det en brandsläckare, den där kopparsaken ni har på väggen? Snygg isåfall … som ett konstverk. 😊

Kommentera

