Music & Närhet

Hemma igen efter vårt dygn uppe i Stockholm, där vi tankat på oss både närhet och hög musik. Detta är ju andra gången som vi såg Nickelback, första gången var ju 2013 som var vårt första år ihop.  Det var hans köp av de första biljetterna som jag förstod att ha trodde på oss.  Vi träffades ju februari 2013 och strax efter detta så släppte de ju biljetter till Nickelbacks konsert som var på Scandinavium hösten 2013. Jag kommer så väl ihåg hur jag tänkte att ”aha, han tror att denna relation kommer finnas även i höst”

Efter den hösten så har det blivit så att vi har varit på konsert varje höst (bland annat)

2013 – Nickelback
2014 – Daugtry
2015 – Idol-finalen (skulle gått på Nickelback men de avbokade pga Chad´s halsoperation)
2016 –  Nickelback
……. ser fram emot musik och närhet varje höst framöver

Väl i Sthlm tog vi oss till Globenområdet för att checka in på hotellet vägg i vägg. Det är för jäkla smidigt att åka tåg, sedan tunnelbana för att sedan bo på Hotell Globen.  Nära och bra. 🙂

Väl inne för insläpp så säger de till att vår sektion stängs och att vi skall till en annan den för att få nya platser.  Väl där fick vi frågan ”vart vill ni sitta?”  Blev så förvånad så vi sa att bara det blev så bra som möjligt,   vi fick till Golden circle vilket först var Jaaaaaaa…. tills man faktiskt inser att man är så pass mycket äldre nu, det ÄR skönt att sitta ner.  Haha.

20160906_182552.jpg

Väl där så satte vi oss på golvet för att spara på benen/fötterna så länge som vi kunde. Darlingen bara vägrade vara med på bild, däremot tyckte ju en av sequritys-snubbarna att han passade bra.  Haha*

20160906_185604.jpg

 

Förbandet var ett Kanadensiskt band med namn Monster Truck – Det var hårt men jäkligt bta.  Nickelback är ju lite för mesigt för min darling men detta diggade han rejält, så även jag måste jag säga.  Jag var väldigt positivt överraskad.  De var väldigt samspelta och musiken var grym, sångaren hade även en röst som tilltalade mig.  Men de kommer INTE gå långt pga deras utseende… haha..  jag fick känslan av ”white trash snubbar” när jag såg dem… haha   Sångaren hade långt tjockt lockigt hår (till vänster på bilden)  Nickelbacks Ryan kom in och spelade en låt med dem (2a till vänster)  Resten av vandet hade långt, tunnt stripigt hår…. 🙂  Men spela musik kunde verkligen!!!!!

20160906_195025_lls.jpg

 

Klockan 21 går de på  – då har vi stått i över 2 timmar och jag som trodde jag skulle få sitta hade inte skor som var gjorda för att stå kände av fötterna ordentligt.  Men när de väl är på scen så står man ju ändå inte still så det blev lite lättare då.

20160906_205732_lls.jpg

20160906_214722_lls.jpg

De kör på hårt som vanligt… De är ju på skiva lite lugnare men live spelar de HÅRT, mycket gitarr (Som är min darlings intresse)  Jag får höra mina favoriter (förutom Lullaby men jag förstår varför då det är en lugnare låt och denna kväll är lugnt inte deras agenda)

Denna gång tar det upp en på scen för att få sjunga, en yngre tjej som står bredvid och där bassisten uppfattat att hon kan alla texter. En tjej vid namnet Vendela.  Chad säger i micken

– She´s Hoooot

Sen frågar han henne hur gamma hon är varpå hon svarar ”Sixteen”

Holy Shit… Han skäms o frågar om hennes pappa är här.. hojtar till publiken att sluta filma.. haha*  Sen börjar hon sjunga Rockstar… Lite nervös men ju längre hon sjöng desto mer varm i kläderna blev hon. Sångröst hade hon…. Idol nästa?

20160906_221034_lls.jpg

De släpper av henne… fortsätter konserten… men lite snack mellan låtarna… det kunde kvitta.. spela mer o tjöta mindre för han var så booooooring…. haha*

20160906_223549_lls.jpg

Den lugnaste låten blev väl Photograph.

20160906_212303_lls.jpg

20160906_214715_lls.jpg

De spelade typ 1,45 o lite väl lite för pengarna känns det som… men men… Nöjd ändå

Jäkla bra LIVEBAND, Chad är så snygg så man dör.. (Även Ryan är läcker med iofs)

Vi går tillbaka till hotellet, tänkt ta en sängfösare innan men baren är knöfull så vi strunar i det.  Raka vägen upp på rummet istället.  Nöjda med dagen/kvällen och glada att vi har hotellet såpass nära.

Dagen efter så läser jag resensionen från Aftonbladet.  En etta typ… Det var lite väl snålt tycker jag,  han påtalade om Chads mellansnack, ja den var tråkig håller jag med om men musiken gav de allt för ju.. därför var den väldigt orättvis i mina ögon o öron.

Publikantalet var typ 5800 – tacka fan för att vi fick bättre platser då…. Men det var helt klart sista gången för ståplats.. fasiken jag är snart 50

 

Om någon månad är det dags igen för mer musik, sittplats då… för ”Rock of 80’s” på Scandinavium

One thought on “Music & Närhet

Kommentera

