Den ena dagen är den andra lik

Jag brukar ju gilla arbetsliv där den ena dagen inte är lik nästkommande.  Mitt liv just nu är allt annat än olik.  Så vad gör jag?

Ja, jag är mycket ute och läser om jobb, såklart.  Vissa dagar är det stendött för att andra är överhopade av annonser.  Vissa dagar är det iofs inte ett heltidsjobb men deltid i alla fall. Visst, man är ju hela ledig annars men jag känner mig aldrig ”fri” för jag sitter hela tiden uppkopplad på alla sajter för att kolla om något dykt upp.

Jag har haft ett samtal angående ett jobb häromdagen. Hon var VÄLDIGT intresserad av mig men när vi pratade så visade det sig att tjänsten inte riktigt passade mig.  Det var mer indoor sales framför kundservice.

Övrig tid håller jag på med hushållssysslor som måste göras. Mina familjemedlemmar är ju tacksamma då de inte behöver göra NÅGOT, eller jo..  Jazz lagar fortfarande mat för det mesta. Själv Bakar jag.. hur fan skall detta gå??

img_20160912_121728.jpg

Mina Nutellagifflar blev inte lika fina som receptbilden.. men goda var de ändå.

Men då jag bakar så måste jag ut och röra på mig.  TaP frågade mig om jag skulle med henne på hennes långa PW-runda på lördag o jag tänkte först att Jaaa… men sen kom jag på att jag fan inte gått på länge o jag skulle nog inte hänga med henne i hennes takt, Vädret har ju varit finfint de sista dagarna så nu har jag varit ute och gått varje dag, dock inga längre promenader och takten är allt annat än Power. Men jag kommer ut i alla fall.

20160914_103713-1.jpg

Sysslor som kan vara lite av meditation är att klippa gräset, men då måste jag ha någon av mina familjemedlemmar hemma för att få igång maskinen för där går jag bet på. Fortfarande klen med min högra hand, jag har inte rätta ”knycket”

img_20160912_142708-1.jpg

Sedan läser jag mycket, mest böcker förstås men jag är ju prenumerant så Amelia ploppar ju ner i brevlådan lite då och då. Så tidningsläsning med en cappuchino med kardemumma på balkongen funkar ju,

img_20160913_155829.jpg

Sen har jag läst några böcker som var okey.  Har man läst Harlan Coben så vet man vad man får.  Inte den bästa av hans böcker men helt okey

img_20160910_145108.jpg

Vädret är ju helt okey och ibland är det lite för varmt och då menar jag att det är för varmt inomhus och solen gassar på balkongen – då är det bra att man har trädgården där man hittar skugga. Solsäng, kaffe, vatten och en bok och där satt jag i ett par timmar igår

20160914_162906.jpg

Läste igår ut boken Istvillingarna som var en mycket bra bok, man ville bara fortsätta läsa den – och det gjorde jag tills sista sidan igår.  Nu nästa problem – vad skall jag nu läsa?

20160914_163052-1.jpg

One thought on “Den ena dagen är den andra lik

Kommentera

