Datenight 

En inplanerad datenight hade vi igår.  Jag var inte riktigt sugen innan men är glad att jag tänkte att detta var för Jazz’s skull.  Det blev en mysig kväll. 

Vi började med en Cava på det som blivit en favorit. Hotel Pigalle.  De HR en liten uteservering där vi hade tur att få plats på. 


Massa prat, om vårt förhållande och det som behövs för att vi utvecklas på.rätt sätt. 

Vi gick in på restaurangen bredvid och åt thai/kina/mongoliskbuffe. Tråkig inredning men mycket, billig och framför allt GOD mat.  

Såg att ett par av våra kompisar hade checkat in på Grindstugan så vi bestämde oss för att svänga förbi och säga hej.  Väl där så var det fullknökat med folk.  Kramade om våra vänner och tittade på köttmarknaden där. Med mer nyktra ögon så ser man detta.  Jag har alltid tänkt på 40+ på detta ställe men jag var fan yngst där.. eller nja… Jazz är ju yngre så han var yngst.  Det var mer 50+ där nu.. Partypatrullen.spelade och dansgolvet var fullt av folk som var allt annat än fräscha. Haha.  Jag var så glad att jag var där med min stiliga Jazz. Såg hur fler kvinnor försökte flörta med honom. Vi stannade för den ölen och sen gick vi vidare.  

På väg mot bussen så stannade vi till vid Kopparmärra där det var en konsert med klassisk musik.  

Vackert o ett fint avslut på vår utekväll.  


Väl hemma så tog vi ett glas öl o rosévin på balkongen med ett par tända ljus. 

Jazz blev trött så han gick sedan och lade sig,  jag satt uppe i ett par timmar till med Junior o hans flickvän.  Massa snack innan jag tackade för mig och kröp ner under täcket med min Jazz.  

Med ett leende på läpparna så tackade jag stjärnorna för att han kom min väg för drygt 3 1/2 år sedan.  Det har varit en bumpig väg men den går framåt. ❤

2 thoughts on “Datenight 

  1. Vilken härlig kväll/natt!!! Skrattade lite om det där med ålder … jag då med mina 46 (snart) känner mig urgammal på ställen, och du har en yngre kille! Min är för fasiken 50 och exet typ mitten av 50 … känner mig nu som en kossa … och får ont i öronen och blir tårögd av skam, både av musik och de yngres beteende, ja även av några enstaka 50 plussare 😂😂😂
    Men vet du … eller jag, man gör sig ju inte äldre än man är. 😍

Kommentera

