Letar inspiration

Efter vår datenight så blev resten av helgen väldigt lugn.  Det bestod av lite letande och då bestående av inspiration.  Ville göra ytterligare ett besök till Mio för att titta på sängarna som vi tittat på, för att komma fram till vilken vi skulle slå till på.  Passade även på att prata med en säljare där för att säkerställa att vi tänker rätt.  Det blir nog den som vi sett hela tiden.  Vi har snöat in på den som är svart men den gråa är ju rätt snygg den med när man tänker efter.  Jazz vill ha den svarta och jag har ju varit mest inne på den jag med men nu börjar jag vela lite.

bf85fc7a-940d-4d20-8612-b612af761f68.jpg

 

Nästa problem blir då sängbord,  vi såg ett par bord som finns i en hel serie som är perfekt.. bortsett från att det inte finns någon extra hylla eller en låda. Jag avskyr ju att ha saker liggandes öppet.  Men faaan va läckra de var

c40d554a-c06e-4e2f-9af7-96c13647c7b9.jpg

Däremot såg vi en smart sak när vi var på IKEA där de hade använt den sortens sänggavel som vi har, tillsammans med en sådan klädd sak.

20160919_065303.png

De har alltså ställt den klädda gaveln mot den i trä (som har förvaring vid sidan om).Nu tror jag inte det kommer funka eftersom vår klädda gavel är högre än den som de visade på IKEA,  men det var smart och det såg faktiskt bra ut när när de hade inrett den så.  Bilden i fråga tog jag iofs pga montering av tavlorna över sängen.  Jag gillar dem som fan.  Jazz blev lyrisk då han älskar broar. Jag hade ju kunnat tänka mig annan sorts motiv men då han måste köpa mina ”ögon” som jag ABSOLUT måste ha som han däremot inte är så förtjust i så får man väl kompromissa.  Det enda som kunde gjort mina ögon bättre var om jag hade haft en vägg bakom min soffa men icke.  där finns ett fönster

20160919_071529-1.jpg

Men tillbaka till sänggaveln och den tavlan som vi har idag,  jag gillar tavlan som fan, dock INTE som ensam såsom den är idag.  Jag kan mycket väl tänka mig fler ”brotavlor” Det blir nog nästa projekt sen.  En ny säng lockar ju till att göra sovrummet ”komplett”

20160919_063054.jpg

Jag har mer ordning än min kära Jazz,  däremot älskar jag ju skåp och lådor och där brukar det inte vara lika ordning.  Skall vi ha dessa sängbord som inte har lådor eller hyllor.. ujuj.. hur skall det gå liksom? Jazz är inte känd för att ha ordning. (vilket är anledningen till varför vi fick byta sängsida eftersom man ser den högra sidan av sängen när man kommer in i sovrummet, den är alltså min sedan vi flyttade hit)

collage-2016-09-19-07_22_03-1.jpg.jpeg

Nu skall jag bara vänta in min slutlön innan jag åker förbi och köper sängen.  Skall bli så sjukt skönt.  Både att få nytt, få större säng men att jag förhoppningsvis kommer kunna sova ordentligt framöver.  Har ju så ont i kroppen då sängen verkligen gjort sitt.  Som om det inte räcker så har jag just nu så jäkla ont i min högra axel.  För många år sedan drabbades jag av vad jag trodde var musarm och jag gick hos sjukgymnast en längre tid för att få ordning på den.  Där fick jag veta att jag hade en förslitningsskada där hon förklarade det som att skelettet som omger axelleden var skadad. Min axel åker per automation mer framåt och då gör det ont.  Jag måste komma ihåg att dra tillbaka axlarna oftare.  Dagtid är det inga problem då jag har ett program som jag brukar göra när jag sitter på jobbet.  Däremot så ligger jag ju alltid på sidan när jag sover och hur jag än gör så åker höger axel alltid framåt vilket gör sedan att jag har ont.  En ond cirkel. :-/

20160919_073115.png

Mer inspiration har jag letat efter då min syster fyller 50 nästa månad.  Om ett par veckor egentligen men hon och systerdottern kommer ner och hälsar på i slutet av oktober så då lär jag ha något klart. Så svårt när det är en person som har allt, som inte har något annat intresse än typ resa och shopping. Att supporta pengamässigt för resor känns sådär.  Jag har lusläst sajter och letat efter rätt present och igår kom det upp en länk på FB och voilá – där hittade jag den.

screenshot_2016-09-18-19-34-59-1.png

De hade ett exempel på text ”50 years of being perfect” men vill hitta något annat. Letat för fullt efter något bra som är kort och koncist

20160919_062649-1.png

 

Detta är lite av det som vi hittat på i helgen – och ätit glass 🙂

3 thoughts on “Letar inspiration

  1. Intressant förklaring med axeln för det är exakt vad jag opererades för 2014. Det är vanligt hos medelålders kvinnor den typen av skada fast det blir en förkalkning kring axelkulan vilket gör att den roterar mer och mer framåt. Jag kunde tillslut inte ta av och på en t-shirt utan att få tårar i ögonen. Man testade med sjukgymnastik, kortisonsprutor, stötbehandling innan man ett å¨r senare opererade.

  2. På svart sänggavel syns allt damm sååå tydligt… Har tillverkat gavlar till mig och båda mina kids, min grå syns inget på, deras svarta ligger det ständigt damm på som syns väldigt tydligt. Bara ett tips :).

  3. Nu vet jag inte om detta hjälper För axeln. Men jag Köpte en sån där ”nackkudde” för två år sedan. Som gör att man ligger /Sover på rätt sätt. Sån där böjd i mitten. Då jag inte kunde räta upp huvudet efter en natts sömn (varje natt) störtskön.

Kommentera

