En dag i taget. 

Promenerade ju 4 ggr förra veckan men igår kände jag bara NEEEEEJ  .  Idag var jag på väg att ta samma beslut men så tog jag mig i kragen o gick ut ändå. Tog en längre vända, än det jag gjorde förra vecka vill säga.  

Satte igång ljudboken och startade upp rumkeeper så jag skulle få lite koll på hur långt det skulle bli då jag aldrig gått just denna tripp.  

Dessvärre strejkade den efter halva vändan *muttrar* men har kommit fram till att det är uppåt 4 km i alla fall  

Ett lite snabbare tempo än förra veckan, känner att det blir bättre och bättre för varje dag. Måste bara fortsätta med.  Problemet är att jag har så svårt att starta igång mig för när jag väl är där ute så njuter jag av naturen. 


Den mesta delen består ju av typ elljusspår, men en del av vändan jag gick idag var in i skogen. På typ stigar, både snirklande sådana men även bredare.  Vackert är det i alla fall. 

Men här stängde jag av ljudboken och gick i tystnaden. 

Så imorgon får man göra ett nytt försök för att se till att den funkar hela vändan. 

O på torsdag skall jag o simma. På en tid då det är ”barnfritt”  Inga plaskande små huliganer alltså.  Härligt.  ☺

4 thoughts on “En dag i taget. 

  1. Oh, vad härligt det låter.
    Brukar också ta mina promenader och ha ljudboken i öronen.
    Nu är promenaderna som ett gift, och får abstinens när jag inte fått gå mina steg. en i början var det trögt.
    Har nu beställt FitBit Charge 2 och väntar ed spänning att den skall landa i postlådan.

  2. Skönt att komma ut så där. 😀 Just nu avundas jag dig massor, ännu mer än jag hade gjort annars. *haha* Just att gå i naturen är så himla härligt, trots att jag i vanliga fall avskyr motion. 🙂

  3. Det är ju det … just att komma igång. Själv kommer jag aldrig igång med något sådant, inte ens om det ligger runt hörnan. 😆

Kommentera

