Tripp down memory lane 

Idag skall jag ta med mig min Jazz o köra upp de x antal milen till min barndoms stad. Eller stad o stad, samhälle.  För att umgås med min barndomsvän.  En helg med en person som betytt massor för mig under min uppväxt men egentligen inte umgåtts på 30 år.  Kan bli intressant.  Jag träffade ju henne lite snabbt i somras när jag var med när de gifte sig på Powermeet i Västerås.  3 minuter innan vigseln fick vi o krama om varandra.  Var med på vigseln sen åkte de vidare o vi fortsatte våta vistelse i Västerås med Sol o Vikingen.   Det bestämdes att jag absolut måste ta mig upp en helg så vi får uppdatera lite vad som hänt de 30 åren. Då våra män är i samma bransch så kommer det nog lösa sig.  Jag och barndomsvännen kommer väl prata minnen, minnen o lite mer minnen.  

Därför var jag upp i ottan i letade rätt på ett album.där jag vet att jag i alla fall har ett kort på henne och hennes förstfödde (hon fick barn med min första kärlek, men det är en annan historia.  ☺) 

Hamnade då per automatik på lite andra bilder från den tiden.  Skolfoto från gymnasiet. Blir lite full i skratt när jag ser vad jag har på mig.  En rosa tröja (svart o rosa men ändå) Jag har aldrig varit en rosa människa.  Speciellt inte då.  Haha.  Med kjol och leggings.  Kängor dock hade jag,alltid nåt.  ☺ 

Jag måste ha fått en blackout den dagen när jag klädde på mig. 


På mitt Skolfoto från 9an däremot så känner jag igen mig. En grön tröja med en annan tröja ovanpå. Kommer igång hur man klippte sönder den beiga tröjan för att det skulle blir rätt. Har för mig att det var ”fruit of the loom” tröja. Jojo.  Rebell. HAHA 

Man brukar ju säga att det är bra att internet inte fanns nät jag växte upp. Men synd att kameror inte användes i samma utsträckning som nu.  Dagens ungdomar kommer ju ja  massor av bilder från sin uppväxt.  Good or bad. 

Kommentera

