När kroppen säger ifrån. 

Var igår o träffade min gamle chef o kollega på sushi. Vi har ett favvoställe där man plockar sushibitar på typ rullband.  Många bitar o mätt som en galning.  En vända förbi ett ställe för kaffe på maten.  Om man är så jäkla mätt att bara tanken på typ café latte gör att man får ännu mer ont i magen. Typ så mätt var jag.  En slät kopp kaffe med lite mjölk e vad som räckte. 

Väl hemma sedan vid 20.30 o var så sjukt trött att jag gick o lade mig. Så kl 21 sov jag igår.  Vaknade 7 så med andra ord fick jag 10 timmar.  Wow. Som en klubbad säl. 

Anledningen till varför jag är så trött är för jag vet inte när jag sov riktigt bra sist. Ont i ryggen har jag ju pga sängen men jag sover då i alla fall natten genom till 5.00. Den sista tiden har jag ju brottas med min axel.  Har ju haft problem med den till och från i 15 år o jag vet ju varför o att det går över.  Denna gång har det hållit i sig länge dock och mycket är ju sovställningen.  Ligger alltid på sidan så antingen sover jag på den axeln eller så blir den i ”överhängande” läge när jag ligger på andra sidan.  När jag sover så tänker jag ju inte på att dra tillbaka axeln för att avlasta den.  Har suttit o googlat på typ axelsele som kan göra det åt mig under natten.  Alla sätt är tillåtna ju. 

Försöker hitta nån varaint av denna. Kanske inte alls funkar men jag är desperat

Då jag inatt sovit hela natten, troligen av utmattning så har min axel nog legat precis helt galet så aj faaaan vad ont jag har idag.   O jag som skulle träffa TaP o simma ikväll.  Bara tanken på simtag får mig att nästan grina.  Så vi gjorde nya planer.  Hon kommer hit o umgås istället. Ser fram emot det.  😀 

Vaknade i morse av att det var kallt.  Golvvärmen i både badrummet och köket värmde inte. Den hann väl inte med väderomslaget.  För fan vad det är kallt och rått ute.  Regn är bara förnamnet.  Då r det gott att ha denna. 

One thought on “När kroppen säger ifrån. 

Kommentera

