För body and soul

Kommer bli mycket sådana här bilder framöver är jag rädd.  Körde igång kaminen igår som jag skrev.  Eldade ju på morgonkvisten o på kvällen var fortfarande murstocken varm eller varmare än om man inte hade eldat i alla fall.  

I morse tände jag brasan igen o ligger här och tittar på elden.  Så meditativt med att titta på eldslågorna, lyssna på när elden letar sig in i vedklamparna. Som sagt. Meditativt.  

Bra för själen.  Kroppen däremot har ju tagit lite timeout, har bokat ett pass stenmassage nästa vecka.  Ser fram emot det.  

Något annat jag ser fram emot är att min arbetslöshet troligtvis snart är över.  Har ett jobb på G där det varit lite småhinder ivägen men hon som varit ansvarig har betat av dem en i taget.  Är bara ett kvar nu som skall fixas nästa vecka.  Och detta s.k hinder har hon fått muntligt att det skall fixas men man är ju luttrad nuförtiden.  Tar inget för givet utan tror på saker när det klubbas igenom.  

Annars fick jag beta av lite socialt umgänge med TaP igår.  Alltid lika trevligt.  😀 

Men…. Nu har jag gjort allt som jag skulle göra så nu får det nog bli lite Netflix. Sova lite kanske eftersom jag vaknade kl 5 i morse igen.  

3 thoughts on “För body and soul

Kommentera

