Att ha haft en underbar helg plus ett beslut

Söndagen hade vi bestämt oss för Brunch på Ritz och frågade om TaP ville hänga på så vi bestämde oss för att mötas utanför restaurangen kl 11:00  Vi var inne på stan och kollade lite affärer och  Jazz som den jacknörd han är sprang ju på en rock på Jack & Jones som han inte kunde stå emot.  Det roligaste var att han precis innan sa att han nu hade köpförbud när det gällde kläder eftersom vi hade shoppat lite dagen innan (plus att han handlat lite mer innan dess)   Men som den jacknörd så kunde han ju inte stå emot.. haha*  Men den var jäkligt snygg så.

Väl utanför restaurangen står vi och väntar på TaP och jag kollar lite extra runt omkring mig och slås ännu en gång om att vi bor i en vacker stad.

img_20161002_104856.jpg

img_20161002_104919.jpg

 

Ser att det finns en liten ”installation” som jag aldrig ens sett innan – det var ett minnesmärke över Förintelsen- skulpturen ”Mörker, väx morgondag”

 

Vi går in och sätter oss och börjar njuta av Brunchen som de har tillhanda. Jazz överaskade oss med kaffedrink efter maten, han själv körde ju så han fick hålla sig till vanligt kaffe.

 

Vi säger adios till TaP och tar oss vidare,  några stopp innan vi hamnar hemma.  Väl hemma så tar vi dagen som den kommer… lugnt.

I lördags tog jag även ett beslut – för jag har nog gått upp 20 kilo på åren med Jazz . det funkar ju inte.  Jag mår inge bra, långt därifrån. Min kropp skriker att den inte mår bra. Jag måste helt enkelt lära mig äta rätt, äta MAT istället för att inte äta något för att sedan äta helt fel.  Jag har gått så långt att fundera på magoperation. Jag förstår ju att jag inte kan få en sådan- är inte riktigt där ännu.   Så jag bestämde mig för att nu blir det Viktväktarna och jag får stå för matlagningen i början.  Jazz hänger på men han har ju inte samma behov som mig så han får köra lite eget.

Så igår så aktiverade jag mitt medlemskap – 3 månader till en början och jag satt igår och gjorde upp ett schema för maten denna vecka och gjorde en inköpslista.  Först hade jag tänkt handla för de 2 första dagarna men bestämde mig för hela veckan.  Då måste jag upp imorse för att köra Jazz till jobbet så jag får ha bilen.  Hans klocka ringer ju mellan 4 o halv 5 men si då var jag redan vaken för jag vaknade klockan 2 och kunde inte somna om.  Vad trött jag blir. :-/

Sagt och gjort – skjutsade iväg Jazz vid 5 för att sen åka hem och äta frukost – äta frukost klockan halv 6  Hallåååååååå   ,

Havregrynsgröt med kanel – hur gott var det då tror ni??  Njä… vill allt ha min lingonsylt i fortsättningen tror jag allt

img_20161003_053014.jpg

Mätt o nöjd tar jag mig till ICA för att handla – tog min scanner när klockan var strax efter  klockan  6 och när klockan slog 7 så var jag hemma igen.

Jag kan lova att det blir att sova middag idag – för annars kommer jag somna klockan 18 ikväll

5 thoughts on “Att ha haft en underbar helg plus ett beslut

    • Ja det känns bra när jag väl bestämde mig för att göra detta. Jag har bestämt att en dag är det fisk men framför allt skall jag ha en vegetarisk dag med. Snacka om att känna sig som bambi på hal is.

  1. Har i flera år försökt med havregrynsgröt. Det glöms av, och när jag väl gör det ett par gånger om året blir jag inte mätt! (Eller hungrig efter två timmar) måste läsa om vad man kan lägga till i själva gröten… angående vegetariskt från en som typ bara äter kött/kyckling hemma…., quorn alt sojafärs, quorn i bitar tex i gryta, massor av goda recept finns på vegetariska biffar, blomkålspuré, bovete, vegetariska gratänger…

Kommentera

