Husmor’n har uppstått

… eller uppstått kan hon ju inte gjort, hon har ju inte ens funnits i min närhet.  

Men hallå vad jag har fixar o donat här. Varit jusnor sedan jag kom hem från affären vid 7 i morse.  Hade ju en plan för dagen. Jag tar detta på allvar.  

Började fixa något som kallades ”banangranola” som jag var nyfiken på.  I receptet var det kokos med men jag köpte ingen för jag var säker på Att jag hade det hemma.  Men icke.  Nu gillar inte jag kokos så jag struntade i det. 

Tjong in i ugnen och oj vad gott det luktade här hemma då. 

När den sedan står o svalnar till så går jag på nästa grej.  Kesobullar.  Som kan användas till frukosten eller som mellanmål. 


Till nästa gång får jag bara komma ihåg att trycka ner äppelklyftan ordentligt i bullen.  Den funkade bra att frysa med har jag läst till mig.  Den var ”billig” i poäng o därför skall jag helt klart göra mer av sen.  Saftiga och goda.  Okey inte någon kanelbulle precis men väl godkänd.  
När detta sedan var klar så började jag bli hungrig o det blev lunch.  Klockan var iofs bara strax efter 11 men då hade jag ju varit vaken i 9 timmar. O frukost åt jag ju 5.30. En enkel omelett med mycket färska champinjoner (älskar det),  lite rökt kyckling o lite ost.  Yumnie. Lite mer kryddor bara får jag komma ihåg. 

Jag gillar ju ägg. O ägg är ju bra… Så jag kokade ett gäng som jag kan lägga i kylskåpet sen, färdig för intag.  Finncrisp med skivad ägg.  Det funkar.  


Började sedan med vår middag.  Typ kyckling i röd sås.  Skall bara fixa pasta sen när vi skall äta. Hade min Jazz haft ett jobb som man kunde lita på, tidsmässigt så hade jag kunnat laga det tills han kommer hem.  Men det är ju bara att lägga ner.  Så jag valde att göra det nu…. Risken är att tröttheten kommer inramlandes.  


Jag är ju inte så förtjust i varma grönsaker o då speciellt inte blomkål. O bara lukten.  Blääää.  Men.  Jag har sagt att jag skall utmana mig.  

Slängde in flera kycklingfiléer i ugnen och de som blev över har jag skivat ner dem för framtida enkla luncher.  Älskar ju sallader.   😀 
Tacka fan att jag är trött nu.  Imorgon blir det nog lite enklare.  Skall på massage mitt på dagen med.  

Men trots jag är så anti matlagning och sånt… Så har det varit kul idag. Men Å har jag inte behövt stressa. 

2 thoughts on “Husmor’n har uppstått

Kommentera

