Idag är det lite mer laidback

Idag är det mer laidback än gårdagen.  Har bara gått från sängen till soffan. Nästa steg blir bussen som tar mig till stenmassagen.  

Började dagen med kaffe som vanligt för att sedan göra frukost som många på communityn på VV pratar lyriskt om.  Dvs bananpannkakor. 

Består typ av en banan och ägg.  Mixa till smet o stek.  Jag valde att använda plättlagget istället.  Blev förvånad på hur många det blev.  11 plättar varav jag iofs fick slänga 4 då den andra vändan.brändes ordentligt.  Men det räckte gott o väl.  

När jag var o shoppade igår så köpte jag med mig kvarg. Skall försöka lära mig gilla det.  Det skall ju vara en bra produkt. Problemet när jag ätit den så har det varit konsistensen som varit jobbigt. Så ”stabbig” men fick ett tips på att blanda i lite vatten eller mjölk.  Skall testa det vid tillfälle.  

Denna gång har jag bara testat de smaksatta men skall nog köpa naturell och tillsätta smak.Men just nu är det bara på den nivån att jag skall bli ok med produkten.  

Köpte ju fler olika smaker på kvargen men köpte med en fp av ProPud för att testa.  Påminner om modifast variant av pudding.  Men denna hade i alla fall inte den där kemikaliska eftersmaken som Modifast hade. Denna produkt kommer jag nog bara använda som typ ”vaniljsås/vaniljvisp” inte som enbart mellanmål.  Men man skall aldrig säga aldrig.  

Jag gick ju bara med i VVOnline o inte på möten. Tänkte börja där o skulle jag märka att jag behöver mer så är det väl bara att ändra det.  Fördelen med app är ju att det finns en community kopplad så man får mycket tips o pepp.  

Skall nog gå bra detta.  

Gårdagen gick över förväntan. Förvånad över att jag var så hungrig trots massor av mat, regelbunden dock.  Jag som förr kunde äta det första till lunch och inte känt behov av mellanmål mellan måltiderna kände att det var så skönt att planen finns där   Jazz satt på kvällen o var så godissugen o själv var jag helt nöjd.med der jag hade fått i mig. Skillanden var ju att jag hade fått i mig regelbunden mat hela dagen medan han hade ätit en banan på hela arbetsdagen (kaos på jobbet). Så trots han fick middag när han kom hem så var han så sugen på kvällen o jag inte.   

Risken blir att det blir mycket matprat.o matbilder ett tag framöver nu.  Haha 

2 thoughts on “Idag är det lite mer laidback

  1. Kvarg är speciellt och jag har för tillfället tröttnat, men den enda kvargen jag kunde äta/gillade var kokoskvargen som är supergod tillsammans med bär/frukt.
    ProPud Proteinpudding vanilj är helt ok och även deras milkshake.

  2. Jag har ätit mycket kvarg och tröttnat lite ..men äter det då och då till frukost då jag jobbar natt. Det är mättande och jag har inget problem med den lite sträva konsistensen. Ska nog äta det igen imon då jag jobbar 2 nätter nu..har en stor burk med blåbärskvarg som måste ätas upp. Jag strör lite musli på då går det lite lättare att få i sig en portion.

Kommentera

