Socialt

Idag tog jag mig till mina gamla hoods, mina arbetshoods alltså.  Det området där jag jobbat på mina sista 4 arbetsplatser.  Det som ligger på helt fel sida gentemot vad jag bor idag.   Ärendet var att träffa en av mina gamla kollegor på lunch. Som tur är gillar hon sallad så mitt Viktväktande gick superbra.  En räksallad är det som jag alltid brukar äta och så även idag.

Men innan jag tog mig till restaurangen var jag tvungen att hitta mig en parkering – jo tjena liksom.  Hela centrum håller på och byggas om så jag fick köra en bit och sedan gå men fick ju gå genom stadsparken och åt i alla fall 1 håll så ser det ut som vanligt.

img_20161007_124136.jpg

Vi hann skvallra lite innan vi sade adios och jag tog mig till min sista arbetsplats för att säga hej, första gången sedan jag sa hejdå i slutet på Juli. Jag har inte velat gå dit när jag inte haft jobb – fått frågan ”hur går det, har du hittat nåt jobb”… Nu har jag ju det. 🙂

Många var på plats och jag fick höra att det märktes att jag försvunnit – kul o höra.

På tal om jobb med – fick ju den muntliga frågan om tjänsten från min nya chef på mail idag – ser då att hon fått upp lönen drygt en tusenlapp sedan sist.  Man tackar man tackar. 🙂

Kan bli riktigt bra detta. 🙂

Känns riktigt bra idag – sociala ådran har fått sitt och jag känner mig taggad.

Lämna en kommentar