Helgen 

Helgen som bara försvann   

Vet inte hur det gick till. Men det var mysig ändå. Bestod av typ ingenting. Haha. 

Eftersom det.är första veckan.med Viktväktarna så har det mycket fokus varit mat för min del.  Planerande, ätande ozh matlagande. 

2 ggn denna vecka där jag åt bananplättar oxh denna gång blev det ”pannkaka”  Däremot var hallonen sjukt goda. Men en liten ask för 35 spänn? Sen tänker man en vända till, hade jag köpt smågodis till lördagen så hade det varit dyrare till o med.  


Lördagen blev det tvättstugan plus att jag tog en vända med gräsklipparen. Kanske sista vändan med den 


Under helgen var vi även en snabbis till TaP med vår gamla tvmöbel. Annars hade den hamnat på tippen. Och med tanke på hennes kontroll på pensel och färg så kommer den möbeln bli som ny. 

Lite byteshandel för jag fick en kokbok som hon hade. 


Vi svänger förbi affären för att fylla på förråden. Jag fortsätter med kvargen o provar alternativen på ProPud där fortfarande choklad är den enda som funkar.  Jazz gillar drickkvargen 


Måndag är min vägningsdag o i morse ställde jag mig på vågen. 

– 2,9 kilo. 


Man tackar…. Den siffran är den motiveringen jag behöver för denna vecka med.  Sista veckan som jag är hemma. För nästa vecka börjar jag mitt nya jobb och då har jag fått 2 veckors strikt ätande som grund.  

På communityn där jag finns rätt frekvent så pratas det ju om mycket olika saker. Till exempel olika belöningar, mål och delmål. Jag har inte lagt upp delmål ännu men det kanske kommer sen.  Däremot har jag bestämt mig för vad jag skall belöna mig dagen när jag kommer i mål.  En Svart Michael Kors klänning.  Tänkte att det måste vara motivation att behålla storleken.  😀. Belöning kommer ju även besrå av helt ny garderob.  

Jag känner mig grymt taggad o kan inte låta bli att tänka på varför i helvete jag inte gjort detta förut.  

2 thoughts on “Helgen 

Kommentera

