Det blir bra detta

Igår var jag alltså förbi det stället som skall bli min nya arbetsplats och det kändes väldigt bra. Att jag och min nya chef klickade bra visste jag ju redan men nu var det mer vad det var för folk som jag skall jobba med, vilken typ av lokaler sitter vi i, vilken typ av arbetsmaterial har vi.  Frågorna är många.

Lokalerna ligger i ett gammalt hus ”typ miljonprogram” som förr var lägenheter där man nu istället huserar en stor del av Göteborgs Stad.  Tanken är att 2018 skall flytta till nya nybyggda lokaler men enligt henne så har det blivit lite grus i maskineriet för den budgeten som de hade från början blivit ”gammal” pga det byggs så mycket i Göteborg och då blir det så mycket dyrare.   Fortsättning följer i så fall.

I dagsläget sitter min avdelning inte i samlad grupp som jag är van med utan i uppdelade rum, mest sitter man 2 och 2 men i något rum har de tryckt in 3.  Vilket som så är det bra med plats jämfört hur jag ibland suttit. Jag är mest i behov att ha ryggen fri, tycker inte om att ha ögon i nacken på något sätt och så blir det ju.  Den egna arbetsplatsen är nytt och fräscht och min chef har beställt ny telefon till mig och dator finns troligen, annars beställs det ny. Såg att hon satt med vanlig datamus så jag ställde frågan om mer ergonomiska medel och det var inga som helst problem.  Höj-och sänkbara bord såg det ut som de flesta hade.

Den suveräna arbetstiden kan eventuellt justeras framöver, då den tiden som är bäst 6,50-15,15 då det är få som ringer efter 7. Så istället för varannan vecka  så blir det eventuellt var tredje vecka men det är inget som är klubbat.

Restaurang i samma byggnad som tydligen har bra mat, men nu när jag börjat med min VV-mat så kommer det nog dröja innan jag hamnar där, men man skall aldrig säga aldrig.

På tal om mat så var jag nöjd med mig själv igår då jag hade mitt möte kl 13 och jag åkte hemifrån vid 11 (lite ärenden innan) och då jag inte hade ätit lunch fick jag ta med mig något.  2 stycken kesobullar och en inköpt LOKA sittandes i bilen innan mötet.  Så klarade jag mig tills jag kom hem.  Kändes sjukt nöjd med tanke på att jag slank in på affären innan mötet och handlade lite inför kvällen. Där hade jag lätt kunnat köpa på mig 1,2 eller 3 chokladbitar  – men icke.   Känner för varje sådan här händelse hur jag klappar mig på axeln och ”bra gjort”

img_20161012_122736_1.jpg

Hursomhelst känns det bra – har fått träffa den kvinnan som skall lära upp mig och fått hennes nummer inför måndagen (måste få någon som släpper in mig. 🙂 )

Efter att jag hade varit där svängde jag förbi IKEA för att införskaffa den där kudden

img_20161012_145539.jpg

Naturligtvis kan man ju inte lämna IKEA med bara en sak så jag slängde med lite värmeljus och sånt. Och ett nytt ”dra-på-lakan” som man kan ha till vår nya 180-säng som skall komma om ett par, tre veckor.  Förberedelser ni vet.  🙂

Väl hemma så muttrade Jazz… att det börjar bli LÖJLIGT många kuddar nu… haha… och då skall tilläggas att endast EN är hans… resten är mina… haha… Dessa är bara till för när jag ligger ”uppallrad” i sängen, inte när jag sover.. då hamnar de flesta på golvet. img_20161013_081234.jpg

Idag är det tvätt och fix och kurerande av axeln.  Ont som vanligt och jag vet ju att den nya kudden tar ett tag innan man vänjer sig med den, som att ligga på en tegelsten.. 🙂 .  Sov nästan hela natten på den, bytte ut den på morgonkvisten.

Sen tvingade jag mig sova idag….. istället för 5 så gick jag upp 8,15   *jublar*

Kommentera

