Min dag. 

Min dag började egentligen redan på fredag kväll när barndomsvännen kom på besök med sina 2yngsta. 

Liten present från henne som jag fick inviga. Vattnet är viktigt. 😀

Kvällsmat bestod av tacos, funkar alltid när det är barn inblandade. 

Lördag förmiddag så körde Jazz mig till första anhalten på MIN dag. Till St Jörgens Resort där han bokat in mig på 50 minuter ansiktebehandling. Under min torra yta har jag tydligen en bra hud enligt henne.  Jag måste bara vara noga med att peela bort det torra yttre lagret. Så med mig i påsen köpte jag den speciella peelingen. Svindyr men ändå. 

En fika efteråt innan vi bar av hemåt igen.  Körde kompisen och hennes barn till hennes mamma och sen hem igen. Då kom Junior hem o grattade sin mamma. 

Present nr 2 från min Darling presenterade han med att när vi skall lämna in min bil på verkstaden inför återbesiktningen, att han skall sätta in motorvärmare för att jag skall slippa frysa när jag åker till jobbet.  💕 Det är kärlek det.  😀

På kvällen så tog Jazz mig till bästa stället i stan enligt oss. Restaurang Atelier son ligger i Hotel Pigalles lokaler.  Först en Cava nere i Hotellobbyn. 

Åker sedan upp på 4e våningen. Ett glas champagne Medans vi väntar på att vårt bord skall bli klar… Blir då sedan serverad deras skafferimeny bestående av

Förrätt Råbiff (to die for)  

2 varmrätter bestående av Gös och sedan Kalv o kalvbräss (hann ju ta ett par tuggor av gösen innan jag kom ihåg fotografering)

Avslutar med äppelkompott med mandelglass liggandes på italiensk maräng.  

Mellan rätterna serverades det en liten brödtalltik 

Som en liten efterrätt före efterrätten fick vi en liten tallrik med citronsorbet med ”marockansk citron” Vilken jäkla smaksensation!!! Tänk er en vanlig citronsmak som istället för den syrliga smaken får en salt smak på citronen. Vi säger bara WOW.  

Sa jag att dagen var lyckad? 

Inget poängräknande alls, inte idag heller för idag blir det konsert o mat innan.  

3 thoughts on “Min dag. 

Kommentera

