Ljuva tider. 

Söndag morgon och även fast det är 1a advent så har jag inte tänt det första ljuset ännu. Vill göra det tillsammans med Jazz som fortfarande sover.  Så just nu är bara vanligt ljus tänt. Ljusstakarna lyser i fönstren ändå och jag har en härlig känsla inombords, ser fram emot julen i vårt nya hem.  

Den fula, skrämmande tomten har fått komma fram Medans de andra får ligga kvar i lådan lite till. 

Black Friday helg o vi var på stan o shoppade lite igår. Dock fick vi åka förbi däckverkstaden en vända och köpa nya vinterdäck.  3500:-. Pang!! Jaja, nu åker vi säkrare en stund.  Detta gjorde att det inte blev så mycket shopping därefter. Var förbi Akademibokhandeln och införskaffade Kepplers senaste Kaninjägaren och samtidigt såg jag att Ahnhem kommit ut med sin 3e bok så den fick följa med hem. Vet inte när jag köpte en inbunden bok senast men nu ville jag verkligen ha Kepplers bok så det var bara att köra på.  249:- med 20℅   Men såg sen att Ica sålde dessa för 169 spänn. Visst jag går inte bankrutt pga detta men det e ju för jäkligt.  

Men tillbaka till min adventsljusstake, jag har faktiskt inte haft någon på många år men detta år ville jag ha en, såg de där ”kuberna” och köpte lite mossa, små röda kulor, kopparstjärnor och köpte till en sån liten ljusslinga på batteri som jag lade ner.  Nu är den på en tajmer så just nu lyser den inte, igår kväll dock. Blev jättenöjd 

Vi bestämde även att det var dags att bjuda hem life folk vilket inte händer ofta.  Vi planerade därför in Glöggmingel en lördag i December. Bjöd in ca 30 pers men då man vet att folk är upptagna så tänkte vi att många kommer falla bort.  Hoppas några kommer i alla fall.  Haha.  

Så nu skall jag ha en första advent i min än så länge lite lagom pyntade hem.  Häromdagen köpte jag granen, en exklusiv platsgran med ledlampor monterade.  Skulle helst Sätta upp den redan men får ha lite tålamod ännu.  Haha.

Trevlig Första Advent på er där ute. 

2 thoughts on “Ljuva tider. 

  1. Fin adventsljusstake..jag har inte fått fram någon än i år ..jobbat hela helgen så jag har inte hunnit. Men nu i veckan ska jag fixa en. Jag pyntar inte så mycket numera …men lite ljus i fönsterna är fint i vintermörkret.

Kommentera

