In the mood.  

Nope. Inte i SÅNT mood…. Utan mer julmood, efter förra årets katastrof till jul är jag så sjukt ängslig för julen… Denna gång är det bara jag o Jazz, mamma kommer några timmar bara då hon jobbar. Junior är hos småsyskonen. Hur katastrofalt kan det bli? 

Men innan dess blir det en gathering redan imorgon.  Fasen vad jag sett fram emot detta.  Jag o Jazz planerade detta tillsammans.  Så här dagen innan det skall ske… Hur mycket har han gjort kontra hur mycket jag gjort?  Skall inte säga för mycket men han har inte gjort mycket. Skyller på att han jobbar mer än mig… Jo han jobbar över en del (som alltid) men jag jobbar fan heltid jag med.  Nu, denna gång så är det inte så farligt, jag tycker om att fixa men det känns ändå surt.. men men… Imorgon är en ny dag, skall bli så kul att umgås med folk. 15 har tackat ja, sen har det ju komnit ett par avbokning. Eller bara en Avbokning, o en kanske avbokning tills han får se om han hinner bli mer frisk.  

Har köpt en del glögg, rödvin o Jazz skall införskaffa öl imorgon.  Jag jag bakat, har inköpt lite annat. Ingen middag utan med snacks o äta till glöggen.  

Skall bli så kul. 

Saffransbiscotti.  Fixade dessa ikväll. SJUKT gott. 

Sen har jag suttit och letat NY julmusik. Är så less på allt gammal skåpmat. 

Hittar framför allt 2 låtar.

Den första blev jag så förvånad över…. Gillar INTE Mando Diao men föll totalt för ”Christmas could have been Good”

Sen… Skall ni lyssna på nåt…. Leta rätt på låten med Chris Medina ” Somekind of Wonderful”. 

När jag hade bakat färdigt hällde jag upp ett glas vin o har gått här hemma och plockat, fixat o städat. Julmusik på stereon, TVn har inte varit på alls. 

Nej…. Sova lite kanske. 

One thought on “In the mood.  

Kommentera

